21 lip 2020

Mądry dzieciak. Wytęż wzrok i Sudoku

 
Tytuł: Mądry dzieciak, Wytęż wzrok oraz Sudoku
Gatunek: łamigłówki dla dzieci
Wydawnictwo: Zielona Sowa
Ilość stron: 64
Premiera: 18.05.2020 r.


Lubicie łamigłówki? Ja kocham wszelkie krzyżówki, zadania, sudoku, zagadki na spostrzegawczość, szukanie różnic, rebusy, quizy i namiętnie je rozwiązuję w wolnych chwilach. Dziś chciałam Wam przedstawić dwie książeczki z łamigłówkami dla dzieci.

Jedna z nich zawiera w sobie pięćdziesiąt sudoku. Polega ono na wypełnianiu diagramów, w taki sposób, aby w każdej kolumnie i w każdym wierszu oraz w każdym z kwadratów znalazło się po jednym symbolu. My znamy je raczej z cyfr, natomiast w „Mądrym dzieciaku” są różne obrazki, na przykład warzywa lub zwierzęta.

Druga z książeczek zawiera natomiast różne zagadki na spostrzegawczość. Znajdziemy tu między innymi zadania skłaniające do logicznego myślenia. Niektóre zadania są łatwiejsze, inne trudniejsze. Przyznam się, że przy niektórych sama musiałam dłużej się zastanowić. Jeśli dziecko miałoby problemy, to na końcu są rozwiązania, choć równie dobrze może się zgłosić o pomoc do dorosłych.

Oba zeszyty ćwiczeń przeznaczone są dla dzieci w wieku od sześciu lat. Młodsze mogłyby mieć problemy z ich rozwiązywaniem. Myślę, że takie pozycje są bardzo potrzebne, ponieważ rozwijają nasze pociechy, skłaniają do myślenia, wpływają na ich umysły, a jednocześnie są udaną zabawą! Samodzielne dojście do rozwiązania zdecydowanie usatysfakcjonuje najmłodszych miłośników zagadek.

Książeczki są kolorowe oraz bogate w ilustracje, a jak wiadomo, rysunki najbardziej przykuwają wzrok dzieciaków. Gdy byłam mała, moi rodzice kupowali mi podobne gazetki z ćwiczeniami i pamiętam, jak uwielbiałam je rozwiązywać, dlatego też bardzo Wam je polecam. Myślę, że Wy również spędzilibyście miło przy nich czas oczywiście, jeśli w rozwiązywaniu łamigłówek, towarzyszyłyby Wam kilkulatki.


Za możliwość rozwiązywania zagadek serdecznie dziękuję:


12 komentarzy:

  1. Takie książeczki są świetne. Dzieciaki je po prostu lubią.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajne są takie łamigłówki dla dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne łamigłówki mam nadzieję, że gdy córeczka troszkę podrośnie chętnie będzie ze mną własnie takie rozwiązywać. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy sposób na połączenie przyjemnego z pożytecznym dla dziecka. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Super książki dla dzieci. Ja w wolnej chwili, kiedy nie mam ochoty na czytanie, rozwiązuje sudoku na czytniku.

    OdpowiedzUsuń
  6. Super propozycje! :) Ja od dziecka kocham różnego rodzaju łamigłówki, myślę, że jeżeli musimy się nad czymś zastanowić jak np. nad sudoku, to samo rozwiązywanie i poszukiwanie ostatecznego rozwiązania to wspaniała zabawa :) A jeżeli coś bawi i uczy, to jestem za tym całym sercem :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Krzyżówki, łamigłówki i inne papierowe formy to zdecydowanie jestem na tak, no pomijając sudoku, bo ono jakoś mnie nie przekonuje
    Pozdrawiam, MAda

    OdpowiedzUsuń
  8. Z pewnością takie ksiązeczki rozwijają pamięć dzieci :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).