21 maj 2016

Złe dziewczyny nie umierają 2 Od złej do przeklętej - Katie Alender




Tytuł: Złe dziewczyny nie umierają 2 Od złej do przeklętej
Autor: Katie Alender
Wydawnictwo: Feeria Young
Gatunek: literatura młodzieżowa / horror
Liczba stron: 456
Premiera: 18.05.2016
Tom II






Po burzliwych wydarzeniach sprzed roku kiedy to siostra Alexis została opętana przez ducha, bohaterka ponownie znajduje się w tarapatach. Czternastoletnia Kasey po wyjściu z zakładu psychiatrycznego nieoczekiwanie zmienia się o sto osiemdziesiąt stopni. Naglę staje się popularna, pewna siebie, a jej nowe przyjaciółki niemal nie odstępują jej na krok. Wszystko za sprawą dziwnego klubu i tajemniczej księgi. Alexis wraz z przyjaciółką wstępują do bractwa, aby przekonać się w co tym razem wplątała się jej siostra. Czyniąc ten krok nie zdają sobie sprawy, jaką czarną siłę na siebie ściągnęły.

Po niezwykle wciągającej pierwszej części przygód rodziny Warrenów, trochę się bałam czy autorce uda się stworzyć porywającą kontynuację. Bałam się, że pojawi się kolejne zwykłe opętanie, ale tym razem chodzi o coś nieco innego. Nie chcę zbytnio zdradzać fabuły, by każdy sam miał satysfakcję z odkrywania kolejnych elementów układanki. Muszę jednak przyznać, że moje obawy były bezpodstawne. Fabuła jest niezmiernie wciągająca. Nie jest to horror mrożący krew w żyłach, powiedziałabym raczej, że jest to jego łagodna odmiana, więc jeśli ktoś zastanawia się nad tym czy jego nerwy to "udźwigną", to gwarantuję, że nie ma się czego bać. W książce nie znajdziemy rozlewu krwi i "wypruwania flaków". Poznamy natomiast mroczne tajemnice, kilka duchów, jednego demona i całkiem sporą dawkę okultyzmu.

Pierwszym, co rzuca się w oczy jest niesamowity klimat powieści. Wszystko owiane jest misternym, dobrze dopracowanym planem. Autorka lekkim piórem i przemyślanym stopniowaniem napięcia potrafi zaciekawić czytelnika, by ten jak najszybciej chciał poznać zakończenie, które go zaskoczy, Kolejnym ciekawym aspektem są bohaterowie, a właściwie bohaterki, bo w większości są nimi nastoletnie dziewczyny, każda jak to w prawdziwym życiu bywa, jest inna i niepowtarzalna. Obcując z ciemną mocą pokazują zaskakujące oblicze. Z pozycji tej można wyczytać również morał. Pycha, zbytnie samouwielbienie i idiolatria mogą nieść za sobą poważne konsekwencje. Nikt nie lubi ludzi z przesadnym mniemaniem o sobie. Zło nie zawsze przybiera szkaradny wygląd, czasami czai się pod słodką i niewinną postacią.

Jestem niezmiernie usatysfakcjonowana z lektury tej powieści. Cenię książki, od których nie sposób się oderwać. "Złe dziewczyny" nie są przeznaczone dla miłośników romansów i powieści obyczajowych. Jest to raczej pozycja przeznaczona dla osób lubiących delikatne horrory i thrillery oraz dla czytelników spragnionych zjawisk nadprzyrodzonych, magicznych rytuałów, mistyfikacji. Nie dajcie się zwieźć pozorom, literatura młodzieżowa to nie tylko ckliwe historyjki dla podlotków, ale także niezwykłe powieści, również dla dorosłych.


Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Feeria



15 komentarzy:

  1. Świetna recenzja. I kolejna książka, po którą chciałabym sięgnąć. Lubię, gdy w powieści straszno.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam pierwszy tom i ogromnie mi się podobał! Cieszę się, że drugi także wywołuje pozytywne emocje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam pierwszą część w planach. Jednak nie jestem do końca przekonana. Moje upodobania do literatury są skrajne, albo lubię słodko i romantycznie, albo krwawo, strasznie i rzeczowo. Nie wiem, czy ,,Złe dziewczyny" nie będą dla mnie zbyt delikatne... ale się nie przekonam, póki nie spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiele osób wychwalało pierwszy tom, jednak nie udało im się mnie przekonać. Po przeczytaniu Twojej recenzji drugiego tomu, jestem bardzo ciekawa tej historii. Połączenie horroru, thrillera i fantastyki? Piszę się na to! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja uwielbiam zjawiska nadprzyrodzone i wszelką magię, więc chętnie przeczytam tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. hmmm bym czytała od początku do końća;D

    OdpowiedzUsuń
  7. Pamiętamy pierwszą część, która bardzo nas zaciekawiła. Tym razem nie jest inaczej :) Koniecznie musimy rozejrzeć się po empikach :)

    OdpowiedzUsuń
  8. taką literaturę młodzieżową to ja rozumiem :D brzmi zachęcająco

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja nie czytałam jeszcze pierwszej części, więc to od niej muszę zacząć :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie czytałam jeszcze pierwszego tomu, więc wybacz, ale na razie nie przeczytam Twojej recenzji, bo mam w planach tę serię, ale mam nadzieję, że będę tak samo usatysfakcjonowana jak Ty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie rozumiem dlaczego nie miałabyś czytać mojej recenzji. Nie ujawniam w niej niczego czego nie możesz się dowiedzieć z blurbu lub początku książki, a recenzje właśnie po to są, by potencjalny czytelnik mógł poznać opinię innych na jej temat.

      Usuń
  11. Coraz większą ochotę mam na pierwszą część :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nie przeczytałam pierwszej, a Ty już o drugiej piszesz :) muszę koniecznie przeczytać :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam na półce. niedługo i ja przeczytam :)
    Zapraszam do nowego wyzwania :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).