4 wrz 2018

Kobiety nieidealne. Magda - Magdalena Kawka, Małgorzata Hayles


Tytuł: Kobiety nieidealne. Magda
Autorki: Magdalena Kawka, Małgorzata Hayles
Wydawnictwo: Replika
Gatunek: obyczajowa
Liczba stron: 384
Premiera: 21.08.2018 r.
Tom I




„Kobiety nieidealne”, to seria obyczajowych książek o przyjaciółkach: Magdzie, Izie, Joannie i Baśce. Kobiety toczą zwyczajne życie, borykając się z problemami, jakie mogą dotknąć każdą z nas. Swe spotkania suto zakrapiają winem. Są zabawne, roztrzepane, posiadają urok osobisty, choć momentami ma się wrażenie, że pochodzą z kosmosu. Pierwszy tom tyczy się w głównej mierze Magdy, która jest po rozwodzie, a kochanek zostawił ją dla swojej żony. Ma dwunastoletniego syna, a na co dzień jest redaktorką w wydawnictwie. Jedyne, co jej doskwiera, to samotność. Dlatego na jednej z imprez z przyjaciółkami, zakłada konto na portalu randkowym, gdzie poznaje tajemniczego Kota Makawitego.

Muszę przyznać, że Magdalena Kawka i Małgorzata Hayles, okazały się bardzo zgranym duetem, a ich wspólne dzieło czytało mi się niezwykle przyjemnie. Wyczułam swobodę, z jaką pchały tę historię do przodu oraz ich lekkie pióro. Pomiędzy opisy wplecione zostały zabawne dialogi, które jeszcze bardziej potęgują przyjemność lektury. Mimo iż przewidziałam zakończenie, nie czuję rozczarowania, gdyż miałam nadzieję na taki właśnie finał.

Patrząc jako bierny obserwator na przyjaźń tej czwórki niezwykłych kobiet, bardzo im zazdroszczę, ponieważ mimo kłótni, własnego życia, problemów, dzieci, pracy, zawsze mają czas na spotkanie i mogą na siebie liczyć w każdej sytuacji. W realnym życiu ciężko o taką relację. Czytając tę książkę, aż zatęskniłam za bliskimi mi osobami, od których los oddalił mnie o trochę kilometrów. Jeśli miałabym wybrać swoją ulubioną postać, to byłaby nią chyba Magda, ale tylko dlatego, że dane mi było „spędzić” z nią więcej czasu, niż z pozostałymi bohaterkami, jako że, to jej został poświęcony ten tom.

Mimo że temat nie jest innowacyjny na rynku literackim, a książek o przyjacielskim kwartecie powstało już wiele, to i tak przyjemnie się czyta takie historie. Banalne w swojej prostocie, ale przyjazne dla duszy kobiecego czytelnika. Wiecie, co się dzieje, gdy spotyka się czwórka odmiennych charakterów literackich? Powstaje mieszanka wybuchowa!

Polecam tę pozycję, jako miłą, niezobowiązującą lekturę kobiecą, która zapewne porwie niejedną z Was. To historia o sile przyjaźni, o bohaterkach idealnie odzwierciedlających nas same – kobiety nieidealne, z wadami, ale piękne, silne, prawdziwe. „Kobiety nieidealne” czasami bawią, czasami wzruszają, a czasami przyprawiają nas o palpitacje serca, ze swoimi życiowymi decyzjami. W całości dają nam ciekawą lekturę, która w przyjemny sposób oderwie nas od problemów dnia codziennego i zapewni rozrywkę na kilka wieczorów. Ja z niecierpliwością czekam na kolejny tom, który tym razem zostanie poświęcony Izie.


Za możliwość przeczytania książki dziękuję: 

http://www.replika.eu/

7 komentarzy:

  1. Myślę, że ten tytuł umili mi jeden z jesiennych wieczorów. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Książkę już mam i będę ją niebawem czytać. Czuję, że się nie zawiodę.

    OdpowiedzUsuń
  3. To prawda, że przyjemnie czyta się takie książki. Dopisuję tytuł do swojej listy. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. na jakiś nudny wieczór czemu nie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakie cudne zdjęcie! Nad książką muszę jeszcze pomyśleć ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dokładnie, w życiu ciężko o taką przyjaźń. Nawet jak czasami coś się zaczyna to nie wytrzymuje próby czasu.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sporo dobrego już słyszałam o tej książce, ale jakoś ciągle nie mogę się do niej przekonać, sama nie wiem czemu.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).