26 kwi 2020

Bułki drożdżowe z marmoladą


 A ja znowu piekę :D Mąż nakupował mi tyle drożdży, że muszę teraz coś z nimi robić :D Zresztą w obecnych czasach trzeba sobie jakieś zajęcie znaleźć ;) Uwaga ważne! Marmolady nie można zastąpić dżem, gdyż marmolada jest sztywna, a dżem będzie nam się wylewał i rozmakał ciasto, przez co ciężko będzie nam je skleić i uformować.




Składniki:
- 500 g mąki pszennej
- 30 g drożdży (lub cztery i pół łyżeczki suszonych)
- 1 opakowanie cukru waniliowego (8g)
- szczypta soli
- 2 łyżeczki cukru
- 3 jajka
- 80 g masła
- 200 ml mleka
- marmolada



Sposób wykonania:
  • Jeśli mamy zamiar użyć świeżych drożdży, musimy zrobić zaczyn: wkruszamy je do mleka z łyżeczką cukru i mąki, mieszamy i odstawiamy w ciepłe miejsce  (około 15-20 minut).
  • Suche drożdże nie wymagają zaczynu, po prostu dosypujemy je do mąki.
  • Mleko lekko podgrzewamy (nie może być gorące!), masło roztapiamy i studzimy.
  • Wszystkie składniki (prócz marmolady) mieszamy ze sobą. Wyrabiamy ciasto do czasu, aż będzie plastyczne, jak plastelina i nie będzie przyklejać się do palców, a następnie odstawiamy je w misce w ciepłe miejsce i przykrywamy ściereczką.
  • Po godzinie, gdy ciasto wyrośnie, jeszcze chwilę je zagniatamy, a następnie formujemy wałek, który dzielimy na osiem części. Każdą z nich ugniatamy w rękach, rozpłaszczamy, na środek dajemy marmoladę i sklejamy brzegi, formując bułki.
  • Gotowe bułeczki przekładamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia i przykrywamy ściereczką na ok. 15-20 minut.
  • Tuż przed włożeniem ich do piekarnika smarujemy je z wierzchu roztrzepanym jajkiem z odrobiną mleka.
  • Można posypać je kruszonką (100 g mąki, 80 g cukru, 100 g masła ugniatamy do czasu powstania charakterystycznych grudek).
  • Pieczemy 20-25 minut w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni.

20 komentarzy:

  1. Też czasami robią takie bułki i bardzo mi smakują. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Pysznie wyglądają, ale dzisiaj mamy dzień lepienia pierogów! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglądają bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatnio tez próbuje swoich sil w pieczeniu

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie bułki są pyszne na śniadanko z kakao.

    OdpowiedzUsuń
  6. Takich nie kupi :) Muszą świetnie smakować ale i pachnieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ooo, ostatnio miałam ochotę na takie bułeczki :D Jutro miałam coś upiec... więc wypróbuję ten przepis! ♥

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie przygotowuję takie bułeczki, a jak jest sezon to najlepiej ze śliwkami :) Wyszły Ci świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie cierpię marmolady, ale takim masełkiem orzechowym chętnie bym je nadziała :)

    OdpowiedzUsuń
  10. hej, ja też kocham piec, z Twojego przepisu chętnie skorzystam. Dzisiaj miałam pizzę własnej roboty. Też mam dużo drożdży, a tak naprawdę u nas wszyscy wykupili i nie były dostępne przez jakiś czas, aż musiałam z internetu zmawiać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Takie bułeczki z miłą chęcią zjadłabym.

    OdpowiedzUsuń
  12. Najpierw sprawdzę twój przepis na kajzerki ;).

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubie takie bułki :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Już dawno nie jadłam takich pyszności :) może zrobię takie w zdrowej wersji, żeby nie było cukru. Chociaż masło i mleko bym też musiała czymś zastąpić. Ech :(

    OdpowiedzUsuń
  15. Wszyscy sobie zajęć szukają a ja na nic nie mam czasu :P ale bułeczki wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).