11 mar 2021

Cień Judasza - Anna Kusiak (recenzja przedpremierowa)


Tytuł: Cień Judasza

Autor: Anna Kusiak

Wydawnictwo: Zysk i S-ka

Gatunek: thriller/kryminał

Liczba stron: 368

Premiera: 16.03.2021 r.


Klaudia po śmierci matki wraca w rodzinne strony, by uporządkować rzeczy i sprzedać dom. Traumatyczne wspomnienia wracają do niej ze zdwojoną siłą. Dziesięć lat wcześniej została zamordowana jej kuzynka, a sprawcy nie odnaleziono. Jako że policja nie zrobiła nic w tej sprawie, bohaterka bierze sprawy w swoje ręce i próbuje odkryć, kto przyczynił się do śmierci Anety. Jako mordercę wytypowano ojca Klaudii, który powiesił się niedługo po śmierci dziewczyny, dlatego mieszkańcy wioski nie patrzą na nią przychylnie, chcą, by wyjechała i nigdy więcej nie wracała. Komuś zależy na tym szczególnie.

Wow, ta książka zdecydowanie ma swój klimat i choć od początku domyślałam się, kto jest czarnym charakterem w całej tej układance, to autorce i tak udało się mnie zaskoczyć. Będąc świeżo po skończonej lekturze, nadal nie mogę otrząsnąć się z emocji. Uwielbiam kiedy książki wzbudzają we mnie silne uczucia. Gęsta atmosfera, którą można „ciąć nożem”, wywołuje ciarki na moich plecach: mała, zapyziała wioska, w której każdy każdego zna, dom, a w nim samotna kobieta, która przeżywa katusze, gdyż ktoś koniecznie chce ją nastraszyć oraz cała masa tajemnic. Pytanie tylko, czy bohaterce uda się odnaleźć prawdę, czy ucieknie od osądzającego wzroku niegdyś znajomych ludzi?

Klaudia wywołuje we mnie mieszane emocje. Bywa naiwna, za dużo pije, zbyt łatwo ufa ludziom oraz wyciąga pochopne wnioski. Jednocześnie wzbudza we mnie współczucie. Straciła pracę, a jej stanowisko objęła jej fałszywa przyjaciółka, która odbiła jej faceta, trauma z powodu śmierci kuzynki ciągnie się za nią przez te wszystkie lata, tak samo jak samobójstwo ojca, w którego niewinność bezgranicznie wierzy. Jakby tego wszystkiego było mało, musi uporać się nie tylko ze śmiercią matki, ale również z ludźmi, którzy tak łatwo wydają na kimś wyrok. Dużym atutem jest to, że historię poznajemy na dwóch płaszczyznach. Wracamy do przeszłości oraz toczymy śledztwo wraz z Klaudią w czasie obecnym.

„Cień Judasza”, to dobrze skonstruowana historia, w której dużo się dzieje, lecz poszczególne karty odsłaniane są powoli. Autorka wodzi czytelnika za nos, sprawiając, że może on zboczyć z obranej ścieżki dedukcji i gdy myśli, że już wszystko wie, okazuje się, iż wszystko wygląda zupełnie inaczej, niż zakładał. Jestem w szoku, że jest to debiut Anny Kusiak, gdyż pisze ona, jak zawodowiec, znający „branżę” od podszewki.

Jeśli lubicie thrillery z nutą psychologii, to jestem pewna, że ta pozycja spełni Wasze oczekiwania. Gwarantuję Wam, że gdy przeczytacie pierwszy rozdział, będziecie chcieli więcej. Sama nie wiem kiedy pochłonęłam tę książkę. Robiłam sobie przerwę jedynie na sen oraz obowiązki. Polecam!


Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję:



24 komentarze:

  1. Uwielbiam takie wciągające książki, dzięki którym zapomina się o całym świecie. Zapisuję tytuł. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. To może być wciągająca lektura :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię takie thrillery, w których pojawia się zaskoczenie i mają swój klimat. Z chęcią sięgnę po tę książkę, bo mi też może się spodobać. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Narobiłaś mi ochoty na tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja bardzo lubię tego typu thrillery, więc jestem jak najbardziej na tak.

    OdpowiedzUsuń
  6. Recenzja zachęcająca, ale niestety wątpię, że po nią sięgnę. Inne tytuły bardziej mnie interesują.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda na to, że ta książka jest bardzo dobra, ponieważ jej historia jest tak długa w twojej pamięci ... chcę ją przeczytać.
    Pozdrowienia.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię thrillery z nutą psychologii. Może sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak na razie nie przewiduję sięgania po tą powieść - tym bardziej, że czytelniczo jestem w zupełnie innych klimatach.

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo lubię ten gatunek. Po Twojej recenzji już wiem, że jest to książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię psychologiczne thrillery ❤

    OdpowiedzUsuń
  12. Interesujący klimat ma ta książka

    OdpowiedzUsuń
  13. To zdecydowanie książka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Psychologiczne i jeszcze Thriller, muszę przeczytać!

    OdpowiedzUsuń
  15. Z tym gatunkiem powoli się zaznajamiam, ten tytuł wydaje się być ciekawy :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Będę mieć ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo lubie thrillery z nutą psychologii ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Szczerze to nie wiem, czy wytrwałabym do końca.

    OdpowiedzUsuń
  19. Książka zdecydowanie dla mnie. Kocham thrillery psychologiczne :)

    OdpowiedzUsuń
  20. JA bardzo lubię thrillery z wątkiem psychologicznym więc myślę, że przypadłaby mi do gustu ta ksiażka.

    OdpowiedzUsuń
  21. Coś dla mnie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  22. Książka zbytnio mnie nie zaciekawiła, ale na pewno wielu osobom się spodoba :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).