9 sie 2019

Teraz zaśniesz - C.L. Taylor


Tytuł: Teraz zaśniesz
Autor: C.L. Taylor
Wydawnictwo: Albatros
Gatunek: thriller
Liczba stron: 400
Premiera: 3.07.2019 r.




Anna nie może pozbierać się po tragedii, którą przeżyła, wciąż obwinia się za coś, co tak naprawdę nie było jej winą. Nie może spać, nie może przestać myśleć, ma obsesję na punkcie tego, że ktoś ją śledzi, a na dodatek nie może dogadać się ze swoim chłopakiem. Żeby uciec od problemów, podejmuje się pracy w małym hotelu na wyspie Rum. Nie zaznaje jednak spokoju, gdyż ktoś chce, by zasnęła na zawsze…

Uwielbiam takie klimatyczne powieści. Wyspa odcięta od świata, sztorm, grupa ludzi pośród, których czyha morderca, dziwne zdarzenia i brak pomocy znikąd. Prócz Anny i jej szefa, w hotelu zjawia się grupa siedmiu turystów: małżeństwo z nastolatką, starsza kobieta, ekscentryczny, trzymający się na uboczu były żołnierz, kobieta oraz mężczyzna w wieku około trzydziestu kilku lat. Czy ktoś z nich jest zdolny do popełnienia zbrodni?

Do połowy, książka jest bardzo wciągająca, trzyma w napięciu, wręcz elektryzuje, niestety w drugiej połowie jej poziom nieco spada, pojawiają się wątki jakby trochę na siłę, nie ma już tej zaskakującej aury, którą możemy znaleźć na początku. Okazała się dla mnie również nieco przewidywalna, ponieważ od razu domyśliłam się, kto stoi za nękaniem Anny, choć nie miałam pojęcia, co skłaniało tę osobę, do takiego zachowania. Mimo wszystko pochłonęłam ją w mgnieniu oka i bawiłam się przy niej wybornie. Może nie jest to wybitne dzieło, na miarę Agathy Christie, ale zdecydowanie warto po tę pozycję sięgnąć.

„Teraz zaśniesz” na pewno spodoba się miłośnikom klasycznych thrillerów psychologicznych. Dla mnie jest to zdecydowanie najlepsza forma powieści.  Można pobawić się w detektywa i na własną rękę obstawić winowajcę, można też poczuć dreszczyk emocji, czytając ją wieczorową porą pod kocem i światłem lampki nocnej, a można też niemal usłyszeć deszcz za oknem i wczuć się w klimat wilgotnej, mrocznej Szkocji.

Bohaterowie, to prawdziwa mieszanka przeróżnych charakterów, począwszy od nastolatki, która wygląda, jakby chciała znajdować się gdziekolwiek indziej, byle nie tam, gdzie jest, poprzez znerwicowanego mężczyznę, który boi się własnego cienia, aż do uroczej starszej pani, która służy pomocą i dobrą radą. Anna natomiast jest kobietą, która wiele przeszła, nic więc zatem dziwnego, że zachowuje się jak wystraszona mysz. Chce zasnąć, odpocząć, ale nie może, gdy już to zrobi, jej sny są krótkie i koszmarne, do tego ktoś daje jej do zrozumienia, że chciałby, by zasnęła na zawsze.

„Teraz zaśniesz”, to mieszanka niepokoju, napięcia i różnych tropów, mimo że fabuła nie jest niczym innowacyjnym na rynku czytelniczym, to można z nią naprawdę miło spędzić czas.


Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję:

https://www.wydawnictwoalbatros.com/

15 komentarzy:

  1. Jestem po lekturze tej książki i choć, moim zdaniem zabrakło w niej trochę silniejszego natężenia napięcia, to jednak była to świetna lektura. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam w planach ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię thrillery wydawnictwa Albatros. Szkoda, że ten jest dość przewidywalny, bo ja zdecydowanie za często domyślam się rozwiązania, co psuje mi radość z czytania.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam ją w planach zakupowych :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem miłośniczką thrillerów psychologicznych, więc to zdecydowanie książka dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię takie książki i chcę ją przeczytać, chociaż obawiam się, że i dla mnie może być przewidywalna. Zobaczymy. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie przepadam za thrillerami psychologicznymi ale jeżeli nie jest on zbyt mroczny, to chętnie go przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jest na liście, muszę w końcu znaleźć na nią czas :)

    OdpowiedzUsuń
  9. z chęcią w jakiś chłodniejszy wieczór sobie z ową pozycją zasiądę:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chętnie przeczytam. Też lubię bawić się w detektywa podczas czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam, ale z miłą chęcią zapisuję na listę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam i niestety trochę się wynudziłam w trakcie. :/

    OdpowiedzUsuń
  13. Mam nadzieję, że przypadnie mi do gustu, bo po licznych pozytywach postanowiłam ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Thrillery to moja bajka, więc na pewno przeczytam :D

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).