5 paź 2021

Bajki do poduszki - Aniela Cholewińska-Szkolik, Barbara Supeł


 

Tytuł: Bajki do poduszki

Autor: Aniela Cholewińska-Szkolik, Barbara Supeł

Wydawnictwo: Zielona Sowa

Gatunek: literatura dziecięca

Liczba stron:160

Premiera: 1.09.2021 r.

 


Czytacie swoim dzieciom książki? Ja zawsze powtarzam, że wpajanie swoim pociechom od najmłodszych lat miłości do literatury, jest dobrym zachowaniem. Czytanie pobudza wyobraźnie, wpływa na koncentrację, a także poszerza słownictwo. Dzieci między innymi z książek dowiadują się nowych rzeczy. Jest to również dobry sposób na spędzenie wspólnych chwil. Należy wybierać jednak dobre pozycje, pozbawione agresji, za to bogate w empatię.

„Bajki do poduszki” to idealny wybór lektury przed snem. Książka składa się z dwudziestu jeden  kilkustronicowych opowiadań, w których głównymi bohaterami są zwierzęta, zarówno te leśne, jak i gospodarcze. Poznajemy między innymi baranka, który lubi przygody, świnkę, która lubi się stroić, jelonka, który płata figle oraz niedźwiadka polarnego, który nie umie pływać.

Opowiastki mają w sobie wiele ciepła i każda z nich zawiera ukryty morał. Historyjki tłumaczą, dlaczego nie powinno się źle zachowywać. Na przykład baranek, który zapragnął przygody, poszedł do miasta i nie umiał wrócić do domu, a jelonek doszedł do wniosku, że pomaganie jest fajniejsze, niż sprawianie komuś przykrości.

Ten zbiór opowiadań został przepięknie wydany, zresztą jak wszystkie książki wydawnictwa Zielona Sowa. Zawiera twardą oprawę oraz piękne ilustracje wykonane przez Sylwię Filipczak, które na pewno przykują uwagę najmłodszych czytelników. Książki autorek są mi bardzo dobrze znane i wszystkie, które miałam okazję czytać, z ręką na sercu mogę polecić.

„Bajki do poduszki”, to pozycja dedykowana dzieciom w wieku od około czterech do sześciu lat, ale myślę, że wiek tu nie ma znaczenia, Ja, mimo że jestem dorosłą kobietą, bawiłam się przy niej bardzo dobrze. Będzie odpowiednia zarówno dla dziewczynek, jak i chłopców, zwłaszcza tych, którzy lubią zwierzęta, a myślę, że większość dzieci je lubi.

Czytanie dzieciom „do poduszki”, pozytywnie wpływa na ich sen oraz spokój, zwłaszcza jeśli w danym dniu przytrafiło się im coś stresującego. Dzięki pozytywnym oraz wesołym przygodom bohaterów zrelaksują się, a relacja rodzic-dziecko się pogłębi. Pielęgnujmy dobre nawyki i sięgajmy po dobre książki… takie jak ta!


Za książkę serdecznie dziękuję:



12 komentarzy:

  1. Super prezentuje się ta książeczka :D Aż sama jestem ciekawa jakie zbiory opowiadań zostały w niej umieszczone :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Warto mieć taki zbiór opowiadań w swojej biblioteczce.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękna propozycja dla dzieci. Z pewnością warto przyzwyczajać swoje pociechy do czytania książek!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak patrzy się na te dziecięce książki to aż chce się mieć je komu czytać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Z chęcią sama się przekonam, jak wygląda w środku :) Myślę, że córka byłaby zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczna bajeczka, ciekawa jestem czy moja wnuczka już takiej nie ma, już uczy się czytać :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękna, barwna okładka od razu przyciąga wzrok. Dobrze, że i treść równie ciekawa :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Własnych dzieci nie mam ale tata zawsze czytał mi na dobranoc. Najbardziej lubiłam bajki właśnie o zwierzętach :). To sprawiło, że teraz sama kocham czytać. Czytałam też młodszemu rodzeństwu i każde z nich chętnie sięga po książki :)
    "Bajki do poduszki" zapowiadają się bardzo przyjemnie :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).