29 kwi 2018

Włącz demokrację - Robert Biedroń


Tytuł: Włącz demokrację 
Autor: Robert Biedroń 
Wydawnictwo: Znak
Gatunek: literatura dziecięca
Liczba stron: 160
Premiera: 16.04.2018 r. 




Robert Biedroń jest politykiem, których z całą pewnością powinno być więcej w naszym kraju. Jestem szczęśliwa, że jest on prezydentem mojego rodzinnego miasta. Jest otwartą osobą, która z uśmiechem wychodzi do ludzi, kocha zwierzęta, buduje tolerancję, dba o ekologię. Ma za sobą rzeszę zwolenników, choć znajdą się również jego przeciwnicy. Żyję na tym świecie prawie trzydzieści lat i z ręką na sercu muszę przyznać, że człowiek ten wprowadził dobre zmiany w Słupsku.

„Włącz demokrację”, to już kolejna książka Roberta Biedronia. Tym razem skupia się on na młodszym czytelniku. W jak najprostszy sposób próbuje przekazać podstawy wiedzy o społeczeństwie. Skupia się na pojęciach takich jak państwo, ustroje polityczne, władza, polityka, Unia Europejska, partie polityczne i innych zagadnieniach z tego zakresu. Z całą pewnością pozycja ta nie jest przeznaczona dla kilkuletnich dzieci, które niewiele z niej by zrozumiały, ale dla nastolatków, którym powoli wprowadza się wiedzę z zakresu społeczeństwa, polityki oraz ekonomii będzie ona idealna. W zasadzie uważam, że niejeden dorosły powinien zrobić sobie test wiedzy oraz powtórkę z tematu, czytając tę książkę.

Żałuję, że gdy ja należałam do grona młodzieży, nie znalazłam takiej ciekawej pozycji z zakresu wiedzy o społeczeństwie, zwłaszcza że zdawałam maturę z tego przedmiotu, a w późniejszym czasie wybrałam się na studia, w których temat ten odgrywał dużą rolę. Z całą pewnością zachowam tę pozycję dla moich dzieci.

„Włącz demokrację” ma przyjemną dla oka szatę graficzną. Książka została poprowadzona w formie gry, w której za udzielanie dobrych odpowiedzi zdobywa się punkty. Nie są to trudne pytania, odnoszą się do tego, czy wybieramy państwo prawa, czy też nie. W przyswajaniu informacji pomaga nam Pigułka Wiedzy, która skrótowo tłumaczy nam poszczególne pojęcia. Całość podzielona została na trzy części: kraj, w którym żyję, władzę oraz dla dobra wspólnego, czyli postawa obywatelska od a do z. Na końcu znajdziemy podsumowanie gry, mały test oraz nagrodę, czyli przyznanie miejsca w sejmiku województwa, sejmie lub w wygodnym prezydenckim fotelu.

Bardzo polecam Wam tę pozycję. Co prawda ja zagadnienia w niej zawarte doskonale znam i założę się, że dorośli czytelnicy także (a przynajmniej mam taką nadzieję), ale jeśli posiadacie nastoletnie dzieci, to zachęcam Was do zakupu książki. Usiądźcie ze swoimi pociechami i pomóżcie zrozumieć im, na czym polega demokracja, by w przyszłości stali się przykładnymi obywatelami.


Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Znak
https://www.znak.com.pl/

3 komentarze:

  1. Dobrze, że powstają takie książki. Będę ją miała na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujaca pozycja, ale mojej córce jeszcze kilka lat do takiej wiedzy brakuje. Co do Biedronia to pamiętam, że na początku było dużo heheszków że został prezydentem miasta, ale bardzo szybko się ucieły. Widać się na tym stanowisku sprawdza.

    OdpowiedzUsuń
  3. A to ciekawa książka :) Pan Biedroń wydaje się naprawdę w porządku osobą, dużo mieszkańców Słupska mówi o nim pozytywnie a to o czymś znaczy :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).