14 cze 2018

Amelia i Kuba. Wenecki spisek - Rafał Kosik


Tytuł: Amelia i Kuba. Spisek wenecki
Autor: Rafał Kosik
Wydawnictwo: Powergraph
Gatunek: literatura dziecięca
Liczba stron: 336
Premiera: 23.05.2018 r.




Właśnie wróciłam z podróży do Wenecji, w którą wyruszyłam wraz z Amelią, Kubą, Albertem i Mi. Z tą czwórką dzieciaków nie idzie się nudzić, zwłaszcza z sześcioletnią głupiutką Mi, której co chwilę do głowy wpadają dziwne, szalone pomysły. Tym razem, jako że ma alergię, a kocha zwierzęta, bardzo chce się jej pozbyć. Łyka tajemniczą tabletkę, która nie weszła jeszcze na rynek farmaceutyczny, a którą to jej tata przyniósł do domu, by zrobić zdjęcia do folderu reklamującego, gdyż fotograf z jego firmy zachorował. Nikt nie wie jednak, że lek ma skutki uboczne…

„Wenecki spisek” jest szóstą częścią przygód dobrze mi już znanych dzieciaków. Książki przeznaczone są dla dzieci między siódmym, a trzynastym rokiem życia, z zaznaczeniem, że może być odpowiednia również dla ludzi powyżej tego wieku. Sama dobijam małymi krokami do trzydziestki, a bawiłam się przednio. Uwielbiam powieści Rafała Kosika dla dzieci i młodzieży. Bardzo podoba mi się jego poczucie humoru oraz wyobraźnia.

Bohaterowie są różnorodni. Mi, jak już napisałam wcześniej, jest głupiutka, wszystko przekręca, robi masę błędów ortograficznych oraz językowych i ma tendencje do pakowania się w kłopoty, z których musi wyciągać ją jej brat. Kuba jak na starszego brata przystało, jest odpowiedzialny i rozważny. Jest jeszcze Amelia i Albert – rodzeństwo, w którym chłopiec ma Zespół Aspergera, a dziewczynka artystyczną duszę. W tej części występuje również tajemnicza „Szpiegówka”, która depcze ciecia kom po piętach, kiedy ci wyruszają w podróż po antidotum.

Cieszę się, że powstają takie pozycje dla młodzieży. Nie ma w nich przemocy i agresji, Mimo że występują czarne charaktery, to nieposkromione urwisy dają im nieźle w kość i nie dadzą sobie w kaszę dmuchać. Z niecierpliwością czekam, co też ciekawego przydarzy im się kolejnym razem.

Dużym plusem jest to, że w przypisach zostały wytłumaczone trudniejsze słowa, których dzieci mogą jeszcze nie znać. Podoba mi się również szata graficzna, wklejka ukazująca rzeczy występujące w książce oraz rysunki Jakuba Grocholi. Prócz zabawnych perypetii mamy tu również pouczające rzeczy, których dzieci się mogą nauczyć. Całość jest godna polecenia, więc jeśli Wasze pociechy lubią czytać i chcecie im sprawić prezent, to książki z serii „Amelia i Kuba” będą trafionym podarunkiem. Każda z powieści opowiada inną historię, więc nie trzeba zaczynać przygód z bohaterami od pierwszego tomu.


Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuje Wydawnictwu Powergraph

http://www.powergraph.pl/

12 komentarzy:

  1. Kiedy mój siostrzeniec będzie trochę starszy, przeczytamy wspólnie. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię czytać takie książki ze swoim dzieckiem, więc możliwe, że ją kupię. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Być może podsunę ją swoim siostrzeńcom;]

    OdpowiedzUsuń
  4. I takie pozycje warto polecać młodzieży.

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę przetestować tą książeczkę na swoim dziecku!

    OdpowiedzUsuń
  6. Czasem dobrze jest cofnąć się do czasów dzieciństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. O, i to jest to, czego szukam dla córki :) tytuł, a raczej serię, zapisuje i wypatruje okazji, żeby kupić. Zwłaszcza bohater z zespołem Aspergera mi się podoba (w tym sensie, że czytanie o nim to doskonała okazja, żeby co nieco dziecku na temat autyzmu wytłumaczyć).

    OdpowiedzUsuń
  8. Junior jeszcze trochę za mały na tę książkę, ale tytuł zapamiętam - czas tak szybko mija :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Dzieciom powinna przypaść do gustu :) Super, że nawet trudniejsze słowa zostały wytłumaczone to dziecko na pewno się ich nauczy :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne zdjęcie :) Ciekawa jestem tej serii. Nie poznałam jeszcze książek pisarza.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa książeczka dla młodszych :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).