12 sty 2016

Grochówka (zupa grochowa)

Grochówka według przepisu mojej mamy ;) Wiadomo, że najlepiej czerpać inspirację od własnej rodzicielki, która nauczyła mnie gotować pierwsze potrawy. Zapraszam więc na pyszną, rozgrzewającą zupkę.

Składniki:
- mięso (np. 2 podudzia)
- kiełbasa (opcjonalnie)
- marchew
- seler
- pietruszka
- groch łuskany
- 2-3 ziemniaki
- majeranek
- 2 ząbki czosnku
- kostka rosołowa
- sól
- pieprz
- olej (do podsmażenia kiełbasy)




Sposób przygotowania:
  • mięso czyścimy, wrzucamy do garnka, zalewamy ok. 3l. wody
  • w przypadku braku mięsa wystarczy kiełbasa, którą kroimy i lekko podsmażamy na patelni
  • po zagotowaniu wody zdejmujemy ewentualne szumy i dodajemy obraną i pokrojoną w plastry marchew, pietruszkę, seler oraz groch (im więcej go wsypiemy tym zupa będzie gęstsza.  Grochu łuskanego nie trzeba koniecznie namaczać, ale ja i tak umieściłam go dzień wcześniej w wodzie)
  •  dodajemy kostkę rosołową, łyżeczkę soli i odrobinę pieprzu.
  • Po 15-20 min dodajemy pokrojone w kostkę ziemniaki, kiedy będą już miękkie dodajemy majeranek i posiekany lub przeciągnięty przez praskę czosnek.
  • Gotujemy jeszcze około 5 min

12 komentarzy:

  1. O kurczę. Poważna sprawa.


    Jakoś nie czuję sentymentu do takiej kuchni, nigdy nie lubiłam obiadów u rodziny, wmuszali we mnie podobne dania. Na szczęście wszyscy dorastamy i zaczynamy mieć własne zdanie, ech.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty to jesteś nadal w trakcie dorastania.
      We mnie mama nic nie wmuszała. Teraz, gdy od dawna z nią nie mieszkam tęsknie czasem za jej kuchnią.
      Nie wiem co niby jest złego w schabowym czy grochówce. Myślę, że Twojej mamie byłoby przykro, gdyby przeczytała Twój komentarz.

      Usuń
  2. Od dawna mamy ochotę na babciną grochówkę i jak na złość co chwilę na jakimś blogu nam ją proponują xD
    Męczarnia :P

    OdpowiedzUsuń
  3. Telepatia. :-) Możesz mi nie wierzyć, ale akurat dzisiaj jadłam. Była przepyszna, uwielbiam wszelkiego rodzaju domowe zupy. :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. mniam lubię takie domowe zupki:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja grochówkę bardzo lubię, ale w domu zazwyczaj nie jest przyrządzana. Muszę wreszcie się ruszyć i sama ją przygotować ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja dziśwłaśnie zrobiłam wedłus "własnego" przepisu ;) Pyszotka :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię grochówkę, kiedy jest dobrze przyprawiona. Czasami wychodzi tata "papka", a takiej nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie cierpię grochówki :/
    Ale życzę smacznego ;)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).