31 maj 2022

Głusza - Mark Edwards


 

Tytuł: Głusza

Autor: Mark Edwards

Wydawnictwo: Muza

Gatunek: thriller

Liczba stron: 352

Premiera: 13.04.2022 r.

 


Głusza”, to historia Toma - rozwodnika, który widuje swoją córkę tylko raz do roku. Wspólny czas postanawia spędzić w ośrodku, otoczonym przez las. Nie ma tam zasięgu Internetu, więc bohater ma nadzieję, że czas spędzą na wspólnych zabawach i lokalnych atrakcjach. Niestety zbyt długo nie nacieszą się pięknem przyrody, gdyż w ich otoczeniu zaczynają się dziać dziwne rzeczy, a ich życiu grozi niebezpieczeństwo. Okazuje się, że „Płytkie zdroje” mają ciemną historię. Przed dwudziestu laty doszło tu do morderstwa, a pokłosie owych wydarzeń, mieszkańcy oraz turyści zbierają do dziś.

Zacznę od tego, że ta książka ma niesamowity klimat, dokładnie taki jak lubię: ośrodek wypoczynkowy odcięty od cywilizacji, brak dostępu do Internetu, las i jezioro, które tworzą niepokojącą atmosferę, zwłaszcza wieczorową porą, dziwni ludzie zamieszkujący pobliskie miasteczko, niepokojące zdarzenia, które początkowo wyglądają niepozornie oraz retrospekcja wydarzeń sprzed lat, która w moim odczuciu była nieco psychodeliczna.

Ta pozycja miała bardzo dobrą reklamę, skusiłam się na nią, ponieważ widziałam bardzo dużo pozytywnych opinii, zwłaszcza wśród osób, które obserwuję w mediach społecznościowych i bardzo cenię. Pisali oni o przerażających zdarzeniach, o tym, że książka zasługuje na najlepszą ocenę, o wzruszeniu, humorze, a nawet porównali ją do twórczości Stephena Kinga. Jak, po takich słowach jako miłośniczka dreszczowców mogłam przejść obojętnie wobec tej książki? Niestety mnie nie zachwyciła ona tak, jak moje internetowe koleżanki. Według mnie była ona ok, ale nie do tego stopnia, by nazywać ją arcydziełem.

Niepokój może i odczułam, ale tylko do czasu, gdy zdradzona została cała maskarada. Całość wydała mi się naciągana, zwłaszcza powód, dla którego te wszystkie dziwne rzeczy spotkały bohaterów. W pewnym momencie fabuła zwolniła tempa i zaczęła mi się dłużyć, na nowo rozkręciła się dopiero pod koniec, szkoda, że dopiero wtedy. Domniemane zjawiska paranormalne z tajemniczych, misternych stały się po prostu śmieszne. Myślę, że pomysł na tę historię miał potencjał, ale nie do końca został wykorzystany.

Bohaterowie są nakreśleni ciekawie, mamy tu między innym mężczyznę, który nie do końca wie, jak spędzać czas z nastolatką, nieco ekscentryczną rodzinę, zafiksowaną na punkcie morderstwa, mającego miejsce w lesie nieopodal ośrodka oraz miejscowych, którzy w najlepszym przypadku nastawieni są do turystów sceptycznie, a w najgorszym wrogo.

„Głusza” to dobry, lecz nie rewelacyjny thriller, który z całą pewnością przyciągnie Was swoim klimatem. Przymrużając oko na nieco wybujałe w moim odczuciu opinie, da się przy tej pozycji miło spędzić czas.


Po inne ciekawe thrillery odsyłam Was do Taniej Książki


Post powstał przy współpracy z:


14 komentarzy:

  1. Być może skuszę się dla samego klimatu tej ksiażki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę książkę i będę ją wkrótce czytała.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam tę książkę i na pewno będę ją czytała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Raczej nie dla mnie, ale wiem, komu mogę polecić tę pozycję. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ooo ja to lubię takie klimaty. Z chęcią przeczytam. Bo jestem ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  6. Boże znowu mi chyba komentarzu nie dodaje🙈

    OdpowiedzUsuń
  7. Thrillery to nie moja bajka, ale dla osób, które lubią ten gatunek to na pewno będzie ciekawa lektura.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię ciekawych bohaterów :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię ciekawych bohaterów, miłego dnia!

    OdpowiedzUsuń
  10. nawet nie wiesz jaki mam ślinotok na ową pozycję:D:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Thrillery bardzo lubię, dlatego dam tej książce szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  12. a słyszałam już sporo o tej książce

    OdpowiedzUsuń
  13. Też widziałam wiele opinii o tej książce, ale raczej mieszanych. I jak widać ten thriller ma swoje plus i minusy.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).