25 wrz 2022

Siostry - Michelle Frances



Tytuł: Siostry

Autor: Michelle Frances

Wydawnictwo: Albatros

Gatunek: thriller

Liczba stron: 384

Premiera: 10.08.2022 r.


Dwie siostry skrajnie od siebie różne. Jedna jest inteligentna, bogata, lecz oszczędna. Ma męża, piękny dom na wyspie i emeryturę w wieku trzydziestu sześciu lat. Druga jest piękna, lecz ledwo wiąże koniec z końcem, pracując jako nauczycielka. W dzieciństwie dużo chorowała, dlatego nie miała łatwego startu. To ona zawsze była ulubienicą ich matki. Ellie zazdrości Abby wszystkiego, co ona posiada. Nigdy nie dogadywały się zbyt dobrze, jednak ich życie nabierze dramatycznego charakteru, kiedy spotkają się wraz z matką na Elbie, gdzie mieszka Abby.

Bardzo lubię książki autorki, choć czytelnicy wystawiają im zróżnicowane opinie. Wydawj mi się, że albo się je lubi, albo się przy nich nudzi. Mi odpowiada styl Michelle Frances oraz to, w jaki sposób przeprowadza niłośników literaury przez swoje historie. Zakończeniem nie byłam zaskoczona lecz autorka przez cały czas trzymała mnie w niepewności. Do samego końca nie wiedziałam, kto tam jest czarnym charakterem. Jestem ciekawa, kogo byście Wy wytypowali.

Podoba mi się widoczny kontrast między głównymi bohaterkami. Nie można mieć wszystkiego, każda z nich zazdrości zatem drugiej tego, czego sama nie posiada. Czy pieniądze dają szczęście? Owszem według mnie tak, ale nie rozwiążą wszelkich problemów, tak samo, jak nie da się na pieniądzach zbudoważ miłości, przyjaźni, czy innej prawdziwej relacji. Dla Ellie nie do pomyślenia jest to, że jej siostra ma miliony na koncie, a nie chce kupić sobie drinka, pięknej sukienki, czy nawet zapachowych chusteczek. Dla niej jest to zbyteczny wydatek. Ona natomiast jest wolnym ptakiem, z kilkunasto tysięcznym długiem na koncie, ale za o chce w życiu przeżyć, jak najwięcej, zwłaszcza, że w dzieciństwie była praktycznie przykuta do łóżka i wszystko ją omijało.

Kłamstwo ma krótkie nogi, o tym również opowiada ta powieść. Prędzej czy później wyjdą na jaw wszyskie podstępne zachowania. Elli odczuje ogromny strach, zanim uzyska odpowiedź na nurtujące ją pytanie. Ktoś po kryjomu robił jej krzywdę, a ona nie miałam pojęcia dlaczego. Po latach sytuacja wypływa na wierzch, jednak nie będzie łatwo przeprowadzić śledztwa.

Jeśli myślicie, że zdradzę Wam o co chodzi, to jesteście w błędzie. Mam nadzieję, że czujecie się zaintrygowani i sami sięgniecie po "Siostry". To w mojej opinii dobrze skonstruowany thriller psychologiczny, w którym jest sporo sekretów, ciekawy klimat oraz pościg. Kto zagra w kotka i myszkę? Sprawdźcie!


Post powstał przy współpracy z:


12 komentarzy:

  1. Na pewno tę książkę będę czytała na Legimi.

    OdpowiedzUsuń
  2. Autorkę znam z poprzednich książek, które mi się bardzo spodobały, na ten tytuł też mam ogromną chęć.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja się czuję bardzo mocno zaintrygowana. Uwielbiam tego typy kryminalne historie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę po po opisie, że mogłaby mi się spodobać ta książka 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. czuję się zaciekawiona:) fajne są kreacje bohaterów w ramach kontrastu

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam nadzieję, że ta książka znajdzie się za jakiś czas w mojej osiedlowej bibliotece :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Słyszałam o niej i jestem jej naprawdę ciekawa. ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię thrillery, a tej autorki jeszcze nie znam. Może kiedyś.

    OdpowiedzUsuń
  9. Czytałam ostatnio inną książkę autorki i podobała mi się, więc tę też na pewno przeczytam. Lubię takie klimaty. ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Brzmi nawet-nawet... Super kubek! :)

    OdpowiedzUsuń
  11. To nie do końca moja tematyka, ale wiem komu z mojego otoczenia mogłaby się spodobać ta powieść.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam ten gatunek, zapisuję tytuł.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).