24 paź 2022

Gra - Sara Antczak

 

 

Tytuł: Gra

Autor: Sara Antczak

Wydawnictwo: Filia

Gatunek: thriller

Liczba stron: 472

Premiera: 28.09.2022 r.

 


Szóstka ludzi spotyka się w jednym miejscu. W lesie, w którym się znajdują, mają zagrać w podchody z grupą osób, nazywających siebie Partyzantami. Brzmi jak niezła rozrywka, powrót do dzieciństwa, sposób na poznanie nowych ludzi. Dzieli ich wiele, mają zupełnie inne charaktery, inne zawody, poglądy, wyznania, ale żadne z nich nie znalazło się w tym miejscu przypadkowo, a podchody z czasem zmieniają się w walkę o przetrwanie.

Ta powieść ma niesamowity klimat, a jej akcja wciągnęła mnie już od pierwszych stron. Fabuła skojarzyła mi się z połączeniem Blair Witch Project ze Squid Game. Wyobraźcie sobie, że znajdujecie z obcymi ludźmi w środku lasu, macie tylko to, co zdołaliście zapakować do plecaka, nie możecie liczyć na niczyją pomoc, Wasze telefony nie mają zasięgu. Jesteście zdani sami na siebie i musicie zaufać swoim nowym znajomym. Rozwiązujecie zagadki, pokonujecie przeszkody, dowiadujecie się o sobie coraz więcej, z czasem zapada zmrok, a sielanka przeradza się w piekło. Kto zwerbował do lasu szóstkę pozornie przypadkowych ludzi? Czego od nich oczekuje? Czy dadzą oni radę przetrwać do końca gry?

Bohaterowie są prawdziwą mieszanką wybuchową. Wiktoria jest reporterką, która próbuje poznać prawdę na temat zaginięcia siostry swojej przyjaciółki. Marika jest przepiękną kobietą, która zupełnie nie pasuje do tego miejsca, czytając o niej, ma się ochotę nazwać ją księżniczką, nie ma ona jednak łatwego życia, gdyż padła ofiarą przemocy ze strony swojego narzeczonego. Lana jest typem buntowniczki, wolnego ptaka, jej znakami rozpoznawczymi są kolorowe włosy, kolczyki i tatuaże. Kobieta w przeszłości została niesłusznie skazana na pobyt w poprawczaku i kieruje nią głównie żądza zemsty na osobach, przez które tam trafiła. Tymon jest programistą, doskonałym hakerem, znawcą „darknetu”, to typowy indywidualista. Aleks po traumatycznych przeżyciach staje się inną osobą. Pracuje w korporacji, a w grze stanowi najmilszą osobę, która w pierwszej kolejności udziela pomocy. Daniel jest kibolem, który ukrywa się przed światem, gdyż jest ścigany przez policję za pomoc w morderstwie syna polityka. Czy uda im się ze sobą zaprzyjaźnić? A może będą oni rywalizować między sobą?

Niezwykle się cieszę, że „Gra” została napisana przez naszą rodzimą autorkę. Rzadko kiedy zdarza się, by zachwycił mnie polski thriller, więc tym bardziej jestem mile zaskoczona. Autorka idealnie skonstruowała całą fabułę, a zakończenia, które zafundowała czytelnikom, zupełnie się nie spodziewałam. W tej książce nieustannie się coś dzieje, bohaterowie muszą być czujni, gdyż mają świadomość przewagi swych przeciwników. Zawsze bałam się lasów po zmroku… cóż, teraz boję się jeszcze bardziej.

„Gra” trafia do grona moich ulubionych książek, więc gorąco Was zachęcam do zapoznania się z tym tytułem, jeśli tak, jak ja jesteście fanami thrillerów, zwłaszcza tych, w których bohaterowie grają w niebezpieczną grę.


Post powstał przy współpracy z:



14 komentarzy:

  1. Tyle emocji zapewnia, że nie jest nudno. Ciekawa propozycja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Po świetnej "Linie" mam wielką ochotę na lekturę tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam już tę książkę na czytniku i wkrótce będę ją czytała.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię thrillery więc to coś dla mnie 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapisuję sobie tytuł.Rzeczywiście,gdy czytałam opis od razu skojarzył mi się z Blair Witch Project:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta książka do moich ulubieńców też trafiła. Bardzo dobry thriller. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jest już na mojej liście do przeczytania. Myślę, że mnie bardzo wciągnie i dostarczy mnóstwa emocji.

    OdpowiedzUsuń
  8. Słyszałam już o książce dużo dobrego, ale raczej się na nią skuszę, nie mój gatunek czytelniczy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Coś czuję, że ta książka by mnie mocno wciągnęła. Fabuła zapowiada się intrygująco :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mnie ta książka również bardzo się podobała. Świetnie poprowadzona fabuła i trudno było się oderwać.

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam dobre thrillery. Ten również mam w planach :D

    OdpowiedzUsuń
  12. Slyszałam o niej naprawdę dużo i jestem jej naprawdę ciekawa ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Lubię thrillery, zwłaszcza pisane przez naszych rodzimych autorów, dlatego z wielką chęcią zapoznam się z powyższą książką.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).