18 gru 2020

W cieniu zła - Alex North

 

Tytuł: W cieniu zła

Autor: Alex North

Wydawnictwo: Muza

Gatunek: thriller

Liczba stron: 416

Premiera: 28.10.2020 r.


Paul po dwudziestu pięciu latach wraca do rodzinnego miasta, by spędzić ze swoją ciężko chorą matką ostatnie chwile jej życia. Przez te wszystkie lata nie widywał jej wcale. Po tragedii, do której doszło, a w której pośrednio brał udział, próbował wymazać w pamięci traumatyczne chwile i prawie mu się to udało. Niestety koszmar wrócił, a wraz z nim krwawe ślady dłoni.

Klimat tej powieści jest bardzo mroczny, a to za sprawą lasu potocznie nazywanego „Cieniem”, w którym to jako nastolatkowe spotykali się bohaterowie. Duże znaczenie ma tu sfera snu. Charlie Crabtree po dokonaniu wraz z kolegą okrutnej zbrodni, znika, dosłownie zapada się pod ziemią. Chłopak był przekonany, że dzięki złożonej ofierze, będzie w stanie przenieść się na zawsze w świat snów. Czy udało mu się tego dokonać?

Wierzycie w świadome sny? Podobno możliwym jest zdawanie sobie sprawy z tego, że śnimy, możemy mieć wpływ na to co się w nich dzieje i myśleć logicznie. Wiele ludzi ćwiczy i marzy o tym, by osiągnąć ten stan. Może on służyć, jako pomoc w zwalczaniu koszmarów lub dla rozrywki. Ja bałabym się w to zagłębiać, obawiam się, że w swoich snach kreowałabym świat marzeń, który po przerwaniu snu pryskałby, jak bańka mydlana, wprowadzając mnie w depresję.

Na początku ciężko było mi się w tę książkę „wgryźć”, po doświadczeniach z „Szeptaczem” myślałam, że tak, jak w tamtym przypadku, dostanę powieść obyczajową z elementem thrillera w tle. Jednak bardzo się myliłam, tu akcja zdecydowanie jest szybsza oraz mocniejsza, no i nie mogę nie wspomnieć o tym, że dobijając do ostatnich stron, czułam się zaskoczona. Zupełnie nie spodziewałam się takiego rozwiązania zagadki.

Narratorem tej powieści jest Paul oraz policjantka o imieniu Amanda. Z tym że tego pierwszego poznajemy w czasie teraźniejszym oraz w czasie przeszłym. Czasami jest on dorosłym mężczyzną, do którego powracają koszmarne wspomnienia, a czasami piętnastolatkiem z owych koszmarnych wydarzeń. Prócz nich poznajemy również mieszkańców Gritten Wood, którzy pamiętają zdarzenia sprzed dwudziestu pięciu lat.
Uważam, że pomysł na fabułę jest doskonały. Jawa miesza się tutaj ze snem, wprowadzając gęstą, niepokojącą atmosferę. W pewnym momencie nie wiemy, co jest prawdą, a co nie. Czy za zbrodniami stoi potwór ze sfery snów, czy może człowiek. Kto tak naprawdę jest potworem?

Jeśli lubicie thrillery z psychologiczną nutą, dobrze czujecie się w odkrywaniu wraz z bohaterami tajemnic oraz nie przeszkadza Wam to, że akcja rozwija się w średnim tempie, to jest to zdecydowanie pozycja dla Was.


Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję:


18 komentarzy:

  1. Lubię takie thrillery, to nic, ze akcja rozwija się w średnim tępie ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Planuję przeczytać ,,W cieniu zła". ,,Szeptacz" mnie nie powalił, ale była to dobra książka. Fajnie, że zakończenie w jakiś sposób zaskakuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja póki co mam w planach na razie Szeptacza, a potem może ta książka.

    OdpowiedzUsuń
  4. To zdecydowanie moje klimaty, więc na pewno przeczytam tę książkę. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszalam o świadomych snach i też bałabym sie tego uczyć. Ksiażka wydaje mi się bardzo ciekawa

    OdpowiedzUsuń
  6. Historia intryguje, chyba nigdy nie miałam świadomego snu :D Ale też nie wiem czy chce tego doświadczyć, ponieważ boję się tego :D
    weruczyta

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiele razy widziałam tę okładkę ale jakość nie mogłam zdcydować się na jej przeczytanie. Nie przepadam za mrocznymi klimatami, chociaż czasami po nie sięgam, więc i tu się zastanowię.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze sSeptacza, ale w przypadku obu książek mam zamiar nadrobić zaległości. 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Wolę chyba thrillery, gdzie akcja pędzi na złamanie karku. Zawsze się wtedy więcej dzieje, a i ja czuję się porwana. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. widziałam ją już na instagramie, ale póki co nie mam czasu na lekturę

    OdpowiedzUsuń
  11. Mam ją na oku i chętnie poznam bliżej ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  12. Gatunek nie mój ale od czasu do czasu sięgam wiec może na tą kiedyś trafię :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świat snów, tajemnice - brzmi intrygująco :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeśli będę miała okazję, to przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Uwielbiam thrillery, więc zapisuję tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  16. ja to muszę czytnąć:D bardzo mnie korci ta tematyka jak i twórczość autora

    OdpowiedzUsuń
  17. Autora znam jednak co do książki to nie mam nastroju i "weny" na takie klimaty.. nie teraz...

    OdpowiedzUsuń
  18. najpierw planuję przeczytać Szeptacza ;)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).