18 mar 2021

Nieznajomi - C.L. Taylor

 

Tytuł: Nieznajomi

Autor: C. L. Taylor

Wydawnictwo: Albatros

Gatunek: thriller

Liczba stron: 834

Premiera: 10.02.2021 r.


Trójka ludzi, którzy nie znają się, ale jest coś, co ich łączy. Wszyscy żyją w mieście, w którym w tajemniczych okolicznościach znikają ludzie. Gdzieś wokół nich jest ktoś czwarty. Osoba ta ma wobec nich morderczy plan, a może są oni tylko przypadkowymi ludźmi, którzy dali się w to wplątać?

Ursula obwinia się o śmierć swojego ukochanego. Żeby zagłuszyć ból, wpada w kleptomanię, przez co jej przyjaciółka wyrzuca ją z domu. Kobieta pracuje jako kurierka, gdyż jako osoba z zespołem szoku pourazowego nie jest w stanie dłużej być nauczycielką. Nie jest jej łatwo również z powodu dużego wzrostu, całe życie jest pośmiewiskiem. Kiedy rozwożąc przesyłki, poznaje zastraszoną kobietę, z całych sił stara się jej pomóc.

Alice jest menadżerką w sklepie odzieżowym. Po tym, jak jej mąż oświadczył jej, że odchodzi do innej kobiety, bohaterka stara się ułożyć sobie życie na nowo. Umawia się z mężczyzną poznanym w Internecie, który okazuje się kompletnym nieporozumieniem. Uciekając przed nim, poznaje Simona. Człowiek ten nie jest w stosunku do niej całkowicie szczery, a Alice zaczyna dostawać pogróżki.

Gareth pracuje w ochronie, ponieważ nie dostał się do policji. Opiekuje się chorą na demencję matką. Każdego dnia boi się, co zastanie po powrocie do domu. Mimo iż kobieta ma dwie opiekunki, przez kilka godzin dziennie pozostaje sama. Gareth nie może pogodzić się z zaginięciem swojego ojca. Wciąż ma nadzieje go odnaleźć, smutek potęguje choroba matki, ponieważ wydaje jej się, że jej mąż żyje, tylko wyjechał.

To już trzecia książka C. L. Taylor, którą miałam okazję czytać. Wszystkie podobały mi się równie mocno. Uważam, że autorka umie tworzyć klimatyczne, wciągające historie, które mają drugie dno. „Nieznajomi” to dobrze skonstruowany thriller, w którym mamy trójkę narratorów. Opowieść poznajemy z perspektywy ich wszystkich. Ursulę, Alice i Garetha łączy to, że wszyscy oni mają za sobą ciężkie doświadczenia i nawet nie spodziewają się, co ich jeszcze czeka.


Co prawda domyślałam się, kto może być tą czwartą osobą, czyhającą na nich w pobliżu, ale autorce kilka razy udało się mnie zaskoczyć. Myślałam, że jedna z kwestii zostanie nierozwiązana, ale na ostatnich stronach, poznałam odpowiedź na nurtujące mnie pytania. Jestem pełna podziwu, ponieważ czegoś takiego się nie spodziewałam, a od książek z dreszczykiem właśnie tego oczekuję – szoku. Dobre thrillery mają zaskakiwać, zmuszać do myślenia i porywać swym klimatem. Wszystkie te cechy mają książki autorki. Wiec zachęcam Was do zapoznania się z jej twórczym dorobkiem.


Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję:


14 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Hmm... Czepiasz się przedmiotu swojej notatki, a widzę, że moich recenzji nawet nie czytasz. Zawsze zostawiasz zdawkowe komentarze. "Ciekawa", "Interesująca", "Mocna" itd.

      Usuń
  2. taka lektura z suspensem i ze smaczkiem bohaterów przedstawienia podoba mi się:D

    OdpowiedzUsuń
  3. O tak! Ja też w thrillerach najbardziej lubię efekt zaskoczenia czytelnika. Muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  4. A ja jeszcze nie poznałam prozy tej autorki. Nie wiem za bardzo od jakiej książki zacząć.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zachęciłaś, rozejrzę się za książkami tej autorki ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak na razie nie mam w planach przeczytania tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. O nie znam ani autorki, ani książki. Dzieki. Bo to dla mnie nowość

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam autorki, ale opis książki brzmi całkiem ciekawie. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mam w planach książki tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę w końcu przeczytać jakąś książkę tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo chętnie zapoznam się z twórczością autorki, bo lubię takie klimaty. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam jedną książkę autorki i nie do końca mi się podobała, dlatego po tę powieść prędko nie sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  13. No pewnie, że mam w planach, dobrych thrillerów nigdy mi za dużo :D

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).