7 lut 2022

Wiewiórki, które nie chciały się dzielić - Rachel Bright


Tytuł: Wiewiórki, które nie chciały się dzielić

Autor: Rachel Bright

Wydawnictwo: Zielona Sowa

Gatunek: literatura dziecięca

Liczba stron: 32

Premiera: 28.02.2018 r.

 


Uwielbiam książki z Zielonej Sowy za ich morały i pouczające historie. Tym razem w ręce wpadła mi historia o dwóch wiewiórkach. Jedna z nich spędziła jesień na zabawie, przez co nie miała uzbieranych zapasów na zimę, druga miała ich aż nadto, ale i tak jej było mało, dlatego gotowa była pobić się za piękną dorodną szyszkę. Oba zwierzątka walczą o nią z całych sił, gdy wtem… no właśnie co? Musicie przeczytać!

Poprzez zabawną, rymowaną opowiastkę, przemycone zostało kilka ważnych rzeczy. Dziecko może nauczyć się z tej krótkiej książeczki tego, że nie należy odkładać ważnych rzeczy na potem, ponieważ może być za późno, w życiu jest czas na zabawę i na obowiązki. Nie należy być również chciwym, po cóż nam więcej niż potrzebujemy, podczas gdy inni nie mają nic? Chciwość może zgubić. Historia pokazuje również, że współpracując, osiągniemy więcej niż podczas rywalizacji, a tam, gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta.


„Wiewiórki, które nie chciały się dzielić” mają duży format i prześliczne ilustracje wykonane przez Jima Fielda. Barwne obrazy z całą pewnością przyciągną wzrok najmłodszych czytelników. Myślę, że temat dotyczący zwierząt jest szczególnie lubiany i bardzo uniwersalny, więc pozycja ta będzie odpowiednia zarówno dla dziewczynek, jak i dla chłopców w wieku około czterech, pięciu lat.


Podczas lektury, przypomniały mi się słowa francusko-niemieckiego filozofa Alberta Schweitzera: „Szczęście to jedyna rzecz, która się mnoży, jeśli się ją dzieli” i to zdanie idealnie opisuje prezentowaną przeze mnie książeczkę. Warto czytać dzieciom, warto zaszczepiać w nich miłość do literatury od najmłodszych lat i warto sięgać po takie ładne, pouczające historie.


Sięgając po książkę, pamiętajcie, że została ona napisana w formie rymowanki, a treści jest w niej mało. Do tej pory ukazało się kilka części tej serii: o myszy, koali, wielorybie oraz wilku. Czuję, że ja sama muszę poznać je wszystkie!


Post powstał przy współpracy z:

14 komentarzy:

  1. Dla mojej Kai fajna bylaby ta książka

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne wydanie. Nie wiedziałam, że są też inne części tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podoba mi się ta książeczka. Jej wydanie jest świetne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Urzekły mnie ilustracje w tej książeczce. Są piękne!

    OdpowiedzUsuń
  5. ojeju ale to urocze:) i jeszcze te pocieszne ilustracje i rymy:D

    OdpowiedzUsuń
  6. Jakie świetne wiewiórki i dobrze, że książeczka z morałem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla dzieciaków to na pewno super sprawa. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Całkiem fajna ta książka :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Cudownie wydana książka i sama chętnie bym ją przejrzała.

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękna i mądra książeczka. Ah i te cudne ilustracje !:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajna książka, z morałem! Takie są najlepsze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Ooo akurat dla mojego bratanka;) świetne ilustracje No i morał!bajki z morałem są super.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).