22 mar 2022

Tajemnica carycy - Małgorzata Starosta


 

Tytuł: Tajemnica carycy

Autor: Małgorzata Starosta

Wydawnictwo: W.A.B.

Gatunek: komedia kryminalna

Liczba stron: 368

Premiera: 23.02.2022 r.



Agata Śródka przyjeżdża do pałacu swojej znajomej, w którym kręcony ma być program kulinarny. Bohaterka ma być jedną z jurorów, a na domiar złego, ma wykonać kulinarne arcydzieło, które będą naśladować uczestnicy programu. Na terenie pałacu odnalezione zostały zwłoki mężczyzny, co znacznie komplikuje sytuację. Kim jest owy mężczyzna? W co uwikłała się znajoma Agaty? Czy do programu kulinarnego dojdzie?

Musicie wiedzieć, że komedie kryminalne trzeba lubić, jeśli ktoś nie jest zwolennikiem tego specyficznego poczucia humoru, to książka z całą pewnością nie przypadnie mu do gustu, ale jeśli umiecie spojrzeć na historię z przymrużeniem oka i oczekujecie czegoś lekkiego, co Was odpręży, rozbawi, zajmie myśli, to śmiało sięgajcie po „Tajemnicę Carycy”.

Agatę, będącą znaną restauratorką doskonale znam z jej poprzednich perypetii. Wiadome jest, że tam, gdzie Śródka, tam będą kłopoty. Bohaterka jest mała ciałem, ale wielka duchem. Lepiej z nią nie zadzierać, bo pokarze swoje prawdziwe oblicze. Nie można jej odmówić temperamentu… i alkoholu. Prócz niej, w powieści występuje plejada przeróżnych postaci. Nie mogło oczywiście zabraknąć Michaela – konsjerża pół-francuza, który nieustannie przekomarza się z restauratorką. Mamy tu też ciapowatych policjantów, równie ciapowatych bandytów oraz matkę Michaela, którą da się poskromić, choć wydaje się to niemożliwe.

Co prawda „Wina wina” podobało mi się bardziej, ale przy „Tajemnicy Carycy” również bawiłam się dobrze. Bardzo podoba mi się styl autorki oraz to w jak umiejętny sposób wyważyła kryminał i komedię, a wcale nie jest to takie łatwe zadanie. Gdy, któregoś z tych składników jest za dużo, może to w czytelniku wywołać irytację, znużenie lub przesyt. Tu fabuła została skonstruowana według mnie idealnie. Ciekawym zabiegiem jest również przedstawienie, kim jest morderca, nie wiemy natomiast, kim jest ofiara. Na ogół jest odwrotnie.

Drugi tom serii o Agacie Śródce to ciekawa, zabawna, nieprzewidywalna historia, która jest połączeniem niedomówień, nieporozumień, pomyłek, absurdu oraz humoru. Może i wszystko jest przerysowane, stereotypowe, ale to w końcu komedia i taka ta powieść właśnie ma być. Polecam Wam, jeśli poszukujecie czegoś lekkiego.


Post powstał przy współpracy z:

20 komentarzy:

  1. Mnie humor i ironia Gosi bawią niezmiennie. Już nie mogę się doczekać trzeciego tomu tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam już kilka książek autorki i mam ochotę poznać wszystkie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta seria bardzo często wpada mi w oko i myślę, że kiedyś po nią sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Brzmi całkiem-całkiem. Może sięgnę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. jak jest zabawnie i nie sztampowo to chętnie się zapoznam mimo że rzadko czytam komedie kryminalne;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię komedie kryminalne. Książek tej autorki jeszcze nie znam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę w końcu sięgnąć po dzieła tej autorki.

    OdpowiedzUsuń
  8. Całkiem ciekawie zapowiada się ten drugi tom :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja niestety nie jestem przekonana do komedii kryminalnych, ale bardzo podoba mi się okładka tej książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zapowiada się naprawdę ciekawie

    OdpowiedzUsuń
  11. Czytała pierwszą część i świetnie się przy niej ubawiłam. Ten tytuł planuje przeczytać jak najszybciej:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Lubię nieprzewidywalne historie. :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ta książka mnie przyciąga

    OdpowiedzUsuń
  14. Chyba nie tym razem. Póki co odpuszczam.

    OdpowiedzUsuń
  15. Na razie jestem jeszcze przed lekturą pierwszego tomu :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeśli da się to przeczytać w ciągu jednego popłudnia to biorę w ciemno ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Może się skuszę :) Rzadko sie zdarza, że moja imienniczka jest głowną bohaterką i to przemawia dodatkowo na plus :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo mnie ta książka zaintrygowała, ale to chyba sprawka tego, że jest to komedia kryminalna, a jeszcze nigdy takiej nie czytałam!
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Lubię czasem przeczytać komedię kryminalną, więc może i na tę książkę się skuszę. ;)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).