17 mar 2022

Pomóż mi -Sarah A. Denzil


 

Tytuł: pomóż mi

Autor: Sarah A. Denzil

Wydawnictwo: Filia

Gatunek: thriller

Liczba stron: 424

Premiera: 26.01.2022 r.

 


Fran podczas swojej codziennej porannej przebieżki spotyka w parku dziewczynkę, przy której nie ma nikogo dorosłego. Mała zachowuje się w dziwny sposób i mówi niepokojące rzeczy. Zanim kobieta zdąży zadzwonić na policję, znajduje się mama siedmiolatki, która zabiera ją do domu. Fran zaniepokoiła się sytuacją i postanowiła zgłębić temat. Sprawy nabierają tempa, kiedy cała trzyosobowa rodzina znika bez śladu.

Nie wiem, jak Wy, ale gdybym to ja zobaczyła małą dziewczynkę, samotnie stojącą w mroku, nie miałabym pojęcia, jak się zachować. To brzmi, jak wstęp do horroru, ale spokojnie to jest thriller i nie ma w nim duchów. Jest za to dziwna rodzina, która dużo się modli, szyje sama ubrania oraz stroni od ludzi. Nie dziwię się, że Fran zaciekawiła się, co dzieje się w ich domu, ponieważ z całą pewnością jest coś nie tak. Kilkuletnia Esther w ogóle się nie uśmiecha, jest zbyt poważna, jak na swój wiek, do tego twierdzi, że jej przyjacielem jest Ojciec, ale z całą pewnością nie ma na myśli Elijah, którego niecierpki. Mary – jej matka, jest niepokojąco młoda i w mieście zaczynają krążyć plotki, że Esther nie jest jej córką.

Całość podzieliłabym na dwie części. Pierwsza dotyczy przyjazdu rodziny do miasteczka, a druga ich zniknięcia i prób odszukania ich przez Fran. Główna bohaterka nie jest pogodzona z utratą córeczki, która zmarła z powodu śmierci łóżeczkowej, z tego powodu bardzo chce odnaleźć Esther i przekonać się, czy nie dzieje jej się krzywda. Ma jednak złe przeczucia.

Pomóż mi” to bardzo dobrze skonstruowany thriller, który trzyma w napięciu od początku do ostatniej strony. Zakończenie zaskakuje, choć niektórych rzeczy można domyślić się podczas lektury. Fabule towarzyszy mroczny, niepokojący, gęsty klimat, który można kroić przysłowiowym nożem. Kim tak naprawdę są Whitakerowie? Gdzie się podziali, gdy znikli z miasteczka? Do czego gotowa jest Fran, by ich odszukać?

Końcówka daje do myślenia, porusza, wzrusza, wywołuje również gniew, więc jak widać, na czytelników czeka cała plejada emocji, tylko od Was zależy, czy dacię się porwać twórczości Sarah A. Denzil. Ja do tej pory nie znałam żadnego z dzieł autorki, ale po przeczytaniu tej powieści, mam ochotę nadrobić swoje czytelnicze zaległości. Jeśli lubicie dreszczowce, zwłaszcza te, w których aspekt psychologiczny odgrywa dużą rolę, to jestem pewna, że ta książka Was nie zawiedzie.


Po inne ciekawe thrillery odsyłam Was do Taniej Książki


Post powstał przy współpracy z:



15 komentarzy:

  1. Uwielbiam, gdy thriller trzyma w napięciu od początku do końca. Jestem na tak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę że mogłabym się skusić 🥰 mega mnie ciekawią

    OdpowiedzUsuń
  3. Może się na nią skuszę - poszukam sobie ebooka 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię książki tego rodzaju i cieszę, się że ta czeka na moim czytniku na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Brzmi bardzo intrygująco, zapisuję sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To super, że ta książka wywołuje sporo emocji. Jak będę miała ochotę na jakiś thriller to zapewne sięgnę po tą powieść.

    OdpowiedzUsuń
  7. W mojej bibliotece są non stop zapisy na książki tej autorki, nigdy nie ma jej na półce. Chętnie zapoznam się z jej twórczością, bo widzę, że ma dobre thrillery.

    OdpowiedzUsuń
  8. Z ciekawości chętnie przeczytałabym tą książkę :D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Po takie dobrze skonstruowane thrillery chętnie sięgam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Thriller, który trzyma w napięciu od początku do końca i jeszcze ma zaskakujące zakończenie, to jest coś niespotykanego! Koniecznie zapisuję sobie tytuł książki!
    Zapraszam na nowy post!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo interesująca recenzja, zapiszę tytuł książki, bo kiedyś bardzo lubiłam takie thrillery, ale ostatnio nie czytałam zbyt wielu.

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam thrillery trzymające w napięciu, więc z pewnością przeczytam tę książkę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. ach kocham thillery:D jeśli są odpowiednio dawkowane pod kątem akcji i emocji to tym bardziej:)

    OdpowiedzUsuń
  14. To może ja ujmę to inaczej "Pożycz mi" xD

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).