15 lip 2022

Nagle trup - Marta Kisiel


 

Tytuł:Nagle trup

Autor: Marta Kisiel

Wydawnictwo:Mięta

Gatunek: komedia romantyczna

Liczba stron: 352

Premiera: 18.05.2022 r.

 


W wydawnictwie JaMas odnalezione zostają zwłoki jednego z pracowników. Nikt zbytnio nie ubolewa nad tym faktem, wręcz przeciwnie, ludzie chcą wrócić do pracy, gonią ich terminy, a policja na wszelkie możliwe sposoby, utrudnia im to zadanie. Funkcjonariusze nie będą mieli łatwo ze zgrają zakręconych osób. Kto przyczynił się do wykończenia Pawła Chojnowskiego?

 

Nagle trup”, to komedia kryminalna, jak wskazuje na to adnotacja na okładce. Nie oszukujmy się, ten specyficzny gatunek trzeba po prostu lubić i nie można do niego podchodzić zbyt poważnie. Całość ma charakter lekko prześmiewczy, a sama powieść składa się z dużej ilości niedorzecznych dialogów i czynów postaci, biorących w niej udział.   Jeśli oczekujecie po tej książce mrożącego krew w żyłach thrillera, to pomyliliście kierunki, jeśli zaś szukacie czegoś lekkiego, zabawnego, ze zbrodnią w tle, to jesteście we właściwym miejscu.

 

Mamy tu całą plejadę postaci, w których ciężko się połapać. Na szczęście Marta Kisiel zadbała o to, byśmy się w tym chaosie odnaleźli i stworzyła dla nas z przodu książki listę, do której możemy wrócić, kiedy się pogubimy. W roli tytułowej występuje nieżywy redaktor, znaleziony w niezbyt wygodnej pozycji w toalecie. W obsadzie towarzyszą mu główni bohaterowie w postaci między innymi Arkadiusza będącego sekretarką (lubi on feminatywy), Barbarę, kierowniczkę zbliżającą się do emerytury i alkoholizmu, niezbyt lubionego kierownika jednego z działów wydawnictwa Wojciecha oraz Olafa, który niefortunnie pierwszego dnia praktyk znalazł trupa. Czy ktoś z nich zamordował kolegę z zimną krwią? A może zrobił to ktoś inny?

 

Lubię twórczość Marty Kisiel. Tę, podobnie jak pozostałe jej dzieła czytało mi się niezwykle szybko. Historia jest lekka, nie trzeba się na niej zbytnio skupiać, by zrozumieć jej sens i na pewno nada się w postaci odprężającej odskoczni po stresującym lub męczącym dniu. Dla mnie było tu trochę zbyt wiele chaosu, ale poza tym jestem zadowolona z lektury. Postacie są karykaturalne, przerysowane, ale o to właśnie chodzi w komediach kryminalnych. Cała redakcja wydawnictwa JaMas w umiejętny sposób poprawiła mi humor.

 

My – moliki książkowe, w większości marzymy o pracy, w której otaczałyby nas książki. Jednak nie jestem pewna, czy wydawnictwo JaMas jest miejscem, do którego chcielibyśmy trafić. Musicie przekonać się na własne oczy, jaki panuje tam cyrk i plejada niedomówień oraz pomyłek. Polecam miłośnikom gatunku.

 

Po inne ciekawe kryminały odsyłam Wam do Taniej Książce

 

Post powstał przy współpracy z:

13 komentarzy:

  1. Nie poznałam twórczości tej autorki, ale to dlatego, że to nie do końca moje klimaty czytelnicze.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że dużo w niej chaosu :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy w życiu nie przeczytałam żadnej komedii kryminalnej, chociaż kilka już mam na liście. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Skoro polecasz, to zapamiętam tytuł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam jeszcze twórczości tej autorki, ale ten tytuł zapisuję na listę książek wakacyjnych :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię takie komediowe klimaty, więc może kiedyś skuszę się na tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  7. Brzmi całkiem-całkiem. Wydawnictwo jak tło: to zdecydowanie zachęca. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że może mi się spodobać :) Zdecydowanie mój gatunek!

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię od czasu do czasu sięgać po takie książki, więc mogłaby mi się spodobać ta książka 😊

    OdpowiedzUsuń
  10. Cały czas zastanawiam się nad sięgnięciem po tę książkę. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. autorka mnie kupiła swoim tytułem xd genialne:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Jestem niesamowicie ciekawa tej książki!

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę w końcu poznać twórczość tej autorki.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).