31 mar 2023

Cesarskie cięcie i poród po cięciu cesarskim - Magdalena Hul, Katarzyna Osadnik


 

Tytuł: Cesarskie cięcie i poród po cięciu cesarskim 

Autor: Magdalena Hul, Katarzyna Osadnik

Wydawnictwo: Natuli

Gatunek: poradnik

liczba stron: 240

Premiera: 1.02.2020

 


Większość kobiet czeka to choć raz w życiu. Mam na myśli poród. Nie zawsze jest możliwość rodzić siłami natury, więc w sytuacjach zagrożenia życia lub zdrowia istnieje możliwość wykonania cesarskiego cięcia. Może być ono planowe (elektywne), pilne lub nagłe. Jedno jest pewne, wbrew osobom, które uważają inaczej, nie jest to łatwa sprawa. Często po tej operacji matki dłużej dochodzą do siebie, jest większe prawdopodobieństwo wystąpienia powikłań, występu cięższa adaptacja dziecka, a do tego dochodzą psychologiczne aspekty, poczucie straty, wyrzuty sumienia, że nie urodziło się siłami natury, trudność z zaakceptowaniem zaistniałej sytuacji, zwłaszcza gdy do cesarskiego cięcia doszło nagle. Pragnę zaznaczyć, że nie ma znaczenia, w jaki sposób urodzimy, to nie jest konkurs ani wyścigi. Najważniejsze, by dziecko i matka były zdrowe.

Za kilka miesięcy czeka mnie cesarskie cięcie. Jestem osobą, która lubi być przygotowana na każdą ewentualność i chcę wiedzieć, czego mogę się spodziewać. Niby jakiś ogólny zarys sytuacji od dawna miałam w głowie, ale dopiero po przeczytaniu książki „Cesarskie cięcie i poród po cesarskim cięciu”, czuję się w pełni przygotowana do tej operacji.

Z pozycji tej dowiecie się, jak ten temat wyglądał w przeszłości, dlaczego CC jest coraz więcej, jakie są wskazania, jak się przygotować, jak przebiega poród i połóg, jak zatroszczyć się o psychikę mamy, a także o noworodka, jakie mogą być komplikacje i co robić, kiedy wystąpią. Jest w niej równie kilka rozdziałów poświęconych kolejnej ciąży po CC oraz informacje na temat VBAC, czyli poród siłami natury, po wcześniejszym cesarskim cięciu.

Podoba mi się sposób, w jaki została wydana ta książka. Jest tu dużo podpunktów, rysunków, tabelek, wyszczególnień. Przekazane informacje są praktyczne i przekazane w przejrzystej formie. Nie jest to typowa podręcznikowy wzór, w którym można znaleźć morze tekstu. Tutaj informacje są podane w sposób krótki i konkretny. Łatwo odnaleźć interesujący nas fragment. Do tego twarda oprawa i minimalistyczny wygląd okładki przyciągają wzrok.

Cieszę się, że tego typu książki są wydawane. Na pewno kobieta, którą czeka cesarskie cięcie, poczuje się po jej lekturze bardziej zaopiekowana i będzie znała swoje prawa. Pragnę zaznaczyć również, że książkę powinny przeczytać także kobiety, które szykują się na rozwiązanie siłami natury, gdyż nigdy nie wiadomo, jak potoczy się poród.


Post powstał przy współpracy z:

Księgarnia dla dzieci i rodziców

8 komentarzy:

  1. Przyda się każdej mamie. Ja miałam mieć naturalny poród. Później już w czasie akcji stwierdzono, że zrobią mi cesarkę, ale zanim do tego doszło Kruszyna zdążyła się urodzić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. na pewno pomocna będzie dla wielu kobiet :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Myślę, że każda przyszła mama powinna zapoznać się z tą książką. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja miałam już dwie cesarki i też wcześniej czytałam o tej operacji. Szybko zleci, korzystaj z wolności póki jeszcze możesz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Każda kobieta w ciąży powinna przeczytać taką książkę, aby być przygotowaną na wszystko, co może się zdarzyć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dobrze, że książka zawiera potrzebne informacje na ten temat i że przekazane są w krótkiej i przystępnej formie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Z pewnością dla osób zainteresowanych ksiazna będzie potrzebna. Mnie akurat ten temat nie dotyczy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dobrze przeczytać bo nigdy nic nie wiadomo. Ja drugą córkę urodziłam przez cesarkę, ponieważ jej się pępowina owinęła wokół szyi i musieli szybko ją wyciągnąć. Niestety trzeba być gotowym na wszystko. Pozdrawiam najserdeczniej Gąsko.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).