13 mar 2023

Dom po drugiej stronie jeziora - Riley Sager


 

Tytuł: Dom po drugiej stronie jeziora

Autor: Riley Sager

Wydawnictwo: MOVA

Gatunek: thriller

Liczba stron: 416

Premiera: 8.02.2023 r.

 

Casey, bohaterka książki pt. „Dom po drugiej stronie jeziora” została niejako przymuszona przez matkę do zaszycia się na odludziu. W wyniku problemów alkoholowych bohaterki dochodzi do skandalu, a reporterzy śledzą każdy jej krok, więc to wyjście wydaje się najlepsze, choć spędzanie czasu w miejscu, w którym w sposób tragiczny zginął jej mąż, może przynieść odwrotny skutek. Kobieta po części z nudy, a po części z ciekawości podgląda życie Toma i Katherine Royce’ów, sławnych sąsiadów mieszkających na przeciwległym brzegu. Ich życie wydaje się idealne, ale to tylko pozory. Kiedy była modelka znika, Casey zagłębia się w mroczne sekrety, by za wszelką cenę poznać prawdę.

Wow, co to była za książka! Przez całą długość historia trzymała jednostajne tempo, pełne klimatycznej atmosfery, mrocznych sekretów, niedomówień oraz poszlak, jednak to, co autor zafundował czytelnikom na sam koniec, jest prawdziwym mistrzostwem świata i kiedy już myślimy, że poznaliśmy wszystkie sekrety, okazuje się, że Riley Sager trzyma w rękawie kolejnego asa. Już rozumiem skąd dość skrajne opinie na temat tej pozycji i dość duża kontrowersja. Ja jednak jestem zachwycona tym, co otrzymałam. Po książki pisarza mogę sięgać w ciemno. Wszystkie mnie zachwycają.

Prócz dobrze skonstruowanego zakończenia, na uwagę według mnie zasługuje miejsce akcji. Wyobraźcie sobie bezkresną toń jeziora, gdzie dookoła jest jedynie przyroda i sąsiedzi, których możecie policzyć na palcach jednej ręki. Jest październik, na dworze panuje nieprzyjemna atmosfera ze względu na  zbliżającej się burzę. Siedzicie na werandzie, do dyspozycji macie latarkę, z której macie idealny widok na dom sąsiadów, w którym widzicie coś, co Was niepokoi. Nie macie samochodu, jesteście odcięci od świata. Brzmi niepokojąco, prawda?

Historię poznajemy z dwóch perspektyw. Tego, co działo się przedtem, oraz wzmianek na temat tego, co dzieje się w czasie teraźniejszym. Autor przez te przebitki zdradza czytelnikom co nieco, ale za każdym razem zostawia nas z pytaniami. Myślę że nawet jeśli jesteście wprawionymi detektywami, ze względu na ilość przeczytanych dreszczowców, to i tak nie zdołacie wpaść na to, co wymyślił autor. Ja dałam się wykiwać.

Nie wiem jakie książki czekają na mnie jeszcze w najbliższym czasie, ale jestem pewna, że „Dom po drugiej stronie jeziora” jest pozycją, która trafi do grona moich ulubieńców tego roku. Gorąco zachęcam Was do zapoznania się z tą pozycją, zazdroszcząc Wam, że macie ją dopiero przed sobą.


Po inne ciekawe thrillery zapraszam na TaniaKsiazka.pl


Post powstał przy współpracy z:

Tania książka - Tanie Książki i podręczniki

11 komentarzy:

  1. Z pewnością skorzystam z rekomendacji. Przygodę z autorem zaczęłam od 'Ocalonych" i jakoś do tej pory się na nim nie zawiodłam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałam w planach przeczytać tę książkę, a Twoja recenzja jeszcze dodatkowo utwierdziła mnie w przekonaniu, że naprawdę warto.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chciałabym przeczytać, już sam tytuł bardzo intryguje ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jaka zachęcająca recenzja. A zdjęcie to mistrzostwo świata.

    OdpowiedzUsuń
  5. Lubię wciągające thrillery ze zwrotami akcji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. no to jestem mocno zaciekawiona!

    OdpowiedzUsuń
  7. mam ślinotok jak stąd do pasa po Twojej recenzji na ową pozycję:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Ooo ja to chcę przeczytać, koniecznie! Już jej szukam! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Najpierw chcę przeczytać ,,Zamknij wszystkie drzwi" bo mam ją pod ręką. Poza tym recenzja zachęcająca.

    OdpowiedzUsuń
  10. Ta książka już też jest właśnie na mojej liście, muszę tylko skończyć tą którą "pochłaniam" obecnie :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).