24 mar 2016

Żurek

Tym razem zapraszam Was na danie autorstwa mojego narzeczonego ;) Jest on smakoszem żurku i jego specjalistą. Osobiście nigdy nie robiłam tej zupy, zawsze boje się, że ją schrzanię lub że nie będzie ona smakować mojemu mężczyźnie, dlatego jeśli chodzi o ten przepis pałeczkę przejmuje zawsze mój przyszły mąż :)

Składniki:
- 4 białe kiełbasy (surowe, ale mogą być również parzone)
- 3 średnie marchwie
- 1 korzeń pietruszki
- 5 średnich ziemniaków (opcjonalnie)
- 0,5 l zakwasu do żurku (można zrobić samemu)
- 2 liście laurowe
- 4 ziarna ziela angielskiego
- sól
- pieprz
- 2 łyżki majeranku
- 4 ząbki czosnku
- jajka



Sposób przygotowania:
  • Białą kiełbasę płuczemy, umieszczamy w 3l garnku i gotujemy.
  • W międzyczasie obieramy i kroimy warzywa. Następnie dorzucamy je do garnka (jeśli chcecie dodać również ziemniaki, to dorzućcie je ok. 5-10 min szybciej przed pozostałymi warzywami) i dodajcie małą łyżeczkę soli.
  • W osobnym garnku wstawiamy wodę, po zagotowaniu delikatnie wkładamy jajka, które wyciągamy po ok. 12 min., przelewamy je zimną wodą i obieramy ze skorupki.
  • Po 20 min. wyciągamy kiełbasę, kroimy ją w plastry i z powrotem wrzucamy do wywaru (jeśli ktoś używa parzonej może ją pokroić od razu).
  • Zupę doprawiamy liściem laurowym, zielem angielskim i pieprzem. 
  • Gdy warzywa zmiękną, dodajemy zakwas do żurku i gotujemy ok. 5 min.
  • Dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę, majeranek oraz w razie potrzeby sól. 
  • Wlewamy do miseczki i wrzucamy jajka,
  • Można podawać w chlebku do żurku oraz zabielić śmietaną.

15 komentarzy:

  1. Również kupuję na święta taki chlebek. Pięknie się prezentuje na stole wraz z żurkiem. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam żurku z takiego chlebka, ale wygląda to naprawdę ładnie :) no coś Ty żurek jest bardzo łatwy w przygotowaniu, ale rozumiem Twoje obawy :) super!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie to, że nie umiem go robić, gotuje przecież trudniejsze rzeczy, ale z racji, że to Umyka ulubiona zupa, to on się nią zajmuje. Może kiedyś się przełamię ;p

      Usuń
  3. Taki mężczyzna to skarb! :D Żurek wygląda bardzo apetycznie. Najlepszy jest właśnie w takim chlebku, oczywiście. Pozdrawiam! :)

    www.majuskula.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię, a jeszcze w tym chlebie wygląda super ;)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciężko jest wyważyć smak, jeśli chodzi o żurek. Też ostatnio pierwszy raz robiłam! :D


    www.zksiazkadolozka.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam żurek. Ale mi narobiłaś ochoty o tej godzinie...

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam żurek, ale jeszcze nigdy nie miałam okazji jeść go w takim chlebku :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam żurek, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda apetycznie! Uwielbiam żurek :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Tradycyjne, pyszne danie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Kocham żurek - i wcale nie przesadzam. To najpyszniejsza zupa na świecie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. My jesteśmy pod wrażeniem bo nigdy nie potrafiłyśmy zrobić żurku bez pomocy zamkniętej w torebce xD

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).