17 lis 2017

Kruche ciastka z dżemem

Dawno nie było żadnego przepisu i czas najwyższy to zmienić! Zachciało nam się z mężem ciastek. Co prawda mogliśmy iść do sklepu i kupić je na wagę, ale nie ma w tym takiej frajdy, jak w tworzeniu własnych deserów. Wyszły na pyszne! Polecam Wam wypróbować ten przepis, ponieważ jest banalnie prosty. 
 


Składniki:
- 250 g mąki
- 140 g margaryny do pieczenia
- 90 g cukru pudru
- sok z połowy cytryny
- 2 żółtka
- ulubiony dżem 


Sposób wykonania:
Mąkę, margarynę, cukier puder, sok z cytryny i żółtka zagniatamy energicznie do czasu, aż pozbędziemy się grudek.
Zagniecioną masę zawijamy w folię i odstawiamy na około godzinę do lodówki.
Po wyciągnięciu ciasta rozwałkowujemy je na stolnicy oprószonej mąką na placek o grubości około 3 mm. 
Jeśli mamy foremki, używamy ich do wykrawania naszych ciasteczek, mi posłużyła do tego szklanka i kieliszek. Połowa krążków powinna mieć dziurkę w środku.
Powykrawane krążki wstawiamy do lodówki na około pół godziny.
Pieczemy przez 12-15 min w temperaturze 180 stopni.
Po wystygnięciu smarujemy "całe" krążki dżemem (lub na przykład nutellą), a następnie przykrywamy je krążkami z dziurką. 
Gotowe ciastka oprószamy cukrem pudrem.


23 komentarze:

  1. Uwielbiam kruche ciastka. Pychota. Jak zawsze cudowne zdjęcia u Ciebie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio szukałam przepisu na jakieś kruche ciastka - teraz już wiem co zrobię, i to niedługo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój chłopak robi niemalże identyczne.
    Wspaniałe są w smaku!
    Znam, znam i lubię! :)
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Zjadłabym takie ciastka. ;) Chętnie wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń
  5. Idealne ciasteczka na jesień ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię pracować z kruchym ciastem. Często szukam przepisów na różne ciasteczka :) Takich nie robiłam jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepysznie wyglądają i z pewnością tak samo smakują z chęcią skradnę przepis.
    Serdecznie pozdrawiam. :*

    OdpowiedzUsuń
  8. Kurczę a miałam przejść na dietę.:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Smacznie wyglądają :). W tym roku tak mnie wszystko goni, że nawet piec nie miałam kiedy... :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż zapraszają by je schrupać! A do tego piękne zdjęcia! :))

    OdpowiedzUsuń
  11. O matko, jak widzę te zdjęcia to burczy mi w żołądku. :D Boskie ciasteczka, jak odzyskam piekarnik to będę próbować!

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają smacznie, mimo że nie przepadam za dżemem. Ale akurat jestem głodna to pochłonęłabym je :D niestety ja i pieczenie się nie lubimy, więc niestety nie wypróbuję :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie musi być dżem! Może być np. Nutella albo miód :) Wariantów jest wiele, a w wykonaniu są bardzo proste :)

      Usuń
  13. Uwielbiam domowe wypieki :) Ciastka wyglądają wspaniale :) Ja dziś zabieram się za zrobienie dżemu z dyni :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Pewnie, że domowe lepsza niż te na wagę, bez porównania! Zacnie wyszły :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię takie kruchutkie ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Wyglądają przepysznie! Na pewno niedługo je zrobię :)

    Pozdrawiam cieplutko!
    czytelniczkaa97.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Przepis rzeczywiście prosty :D Chętnie wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Wyglądają super :) Uwielbiam tego typu ciacha :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Faktycznie prosty przepis w sam raz dla mnie :)) I wyglądają smacznie - na pewno też takie są ;) A ile wyszło Ci takich ciasteczek?

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).