29 mar 2024

Poezja miłosna - Praza zbiorowa


 

Tytuł: Poezja miłosna

Autor: Praca zbiorowa

Wydawnictwo: Zysk i Sk-a

Gatunek: poezja

Liczba stron: 180

Premiera: 13.02.2024 r.

 


Lubicie poezję? Ja muszę przyznać, że rzadko po nią sięgam, choć mam swoje ulubione wiersze. W „Poezji miłosnej” znajdziecie klasykę. Są tu dzieła Asnyka, Gałczyńskiego, Leśmiana, Szymborskiej, a także innych znanych oraz cenionych poetów. Jak można zgadnąć po tytule, są to wiersze miłosne: krótsze, dłuższe, prostsze, bardziej zawiłe…

Miłość to wdzięczny temat, można go wyrażać na różne sposoby: poprzez film, literaturę, sztukę. Można go interpretować na różny sposób, w końcu dla każdego miłość oznacza coś innego, każdy czuje ją i wyraża w inny sposób. Jedno jest pewne, podczas lektury wierszy, trzeba się skupić na tym, co czytamy, by w pełni zrozumieć sens. Warto też na moment przy każdym zatrzymać się i dać porwać myślom.

Trzeba przyznać, że pozycja ta jest przepięknie wydana. Ma minimalistyczną okładkę w delikatnym kolorze, która przyciąga wzrok i wklejkę w równie przyjemnej barwie. W środku znajdują się proste rysunki przedstawiające kwiaty oraz ptaki. Tytuły wyróżnione są inną czcionką. Jest to książka przyjemna i dla oczu i dla duszy.

Gdy oglądam „Poezję miłosną” zarówno we wnętrz, jak i zewnątrz, pierwsze co przychodzi mi na myśl, to delikatność. Chętnie wracam do ulubionych utworów lub losuję przypadkowy wiersz, by na chwilę się przy nim zatrzymać, podumać. Czuję, że muszę częściej sięgać po tego typu tomiki.


Post powstał przy współpracy z:

https://www.google.com/url?sa=i&rct=j&q=&esrc=s&source=images&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjLh8u7uvzgAhUwMuwKHex3ByMQjRx6BAgBEAU&url=https%3A%2F%2Fksiazkopedia.fandom.com%2Fwiki%2FZysk_i_S-ka&psig=AOvVaw3TcsD2AKHnosmc-vA4y1UU&ust=1552475045945416

12 komentarzy:

  1. Ja od czasu do czasu sięgam po poezję. Wiersze dają mi wytchnienie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zdecydowanie za rzadko sięgam poezję i może dlatego, nie jestem jej wielką miłośniczką, ale chcę to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  3. ja chyba, dobrze, zdecydowanie za rzadko sięgam po poezję....

    OdpowiedzUsuń
  4. ja nie czytuję poezji :) ale to bardzo ładne wydane!

    OdpowiedzUsuń
  5. Może kiedyś skuszę się, aby sięgnąć po poezję do przeczytania :)
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Choć nie czytam poezji na co dzień to mam na półce kilka tomików i uwielbiam do nich wracać.
    To sztuka pisać tak pięknie, poetycko. Rzeczywiście okładka delikatna - piękna :)
    Pozdrawiam cieplutko i życzę wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czytam poezji, ale do takiej miłosnej jak ta z chęcią bym zajrzała 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Zdecydowanie za rzadko sięgam po poezję.

    OdpowiedzUsuń
  9. Początkowo się przeraziłam, ale zbiór takich "klasyków" to lubię :) dobry pomysł na prezent skoro jest pięknie wydana.

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie lubię poezji. Ale podoba mi się wydanie wierszy różnych autorów o wspólnej tematyce.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).