21 lut 2019

Zakochane Zakopane - praca zbiorowa


Tytuł: Zakochane Zakopane
Autor: A. Krawczyk, K. Mirek, A. H. Niemczynow, M. Stachula, A. Szczypczyńska, K. Wilczyńska, M. Witkiewicz
Wydawnictwo: Filia
Gatunek: literatura obyczajowa/romans 
Liczba stron: 408
Premiera: 31.10.2018 r.




„Zakochane Zakopane”, to zbiór siedmiu opowiadań, które są idealne zwłaszcza w okresie zimowym. Żałuję, że nie miałam okazji czytać tej książki w grudniu, przed świętami, kiedy sprzyja najlepszy klimat, ale w drugiej połowie lutego, również zdołały mi one rozgrzać serce. W pozycji tej poznajemy szerokie grono bohaterów, którzy różnią się od siebie pod każdym względem, ale łączy ich jedno – konkurs oraz wygrana w postaci tygodniowego pobytu w „Willi pod Jodłami” w Zakopanem.

Mamy tu Majkę, która chcąc zaimponować swojemu narzeczonemu, kłamie, iż umie jeździć na nartach, dwa małżeństwa, pochodzące z dwóch różnych światów, które zbliżają do siebie ich dzieci, samotną fryzjerkę Danusię, która nie może pogodzić się z odejściem matki, Adama i Anitę, która wciąż nosi w sobie wspomnienie o zdradzie męża, Małgorzatę, która darzy uczuciem mężczyznę, który ma już swoją rodzinę, wiecznie zapracowaną Agnieszkę, która w trybie natychmiastowym będzie musiała znaleźć sobie faceta, by spełnić wymogi regulaminu konkursu oraz Janusza i Martę – małżeństwo, które po dwudziestu latach, znów staje na swojej drodze.

Jak widać, historie są przeróżne, tak jak i siódemka autorek, które stworzyły tę pozycję. Podobał mi się każdy rozdział, choć największą sympatią darzę Magdę Stachulę. Pierwszy raz miałam okazję zobaczyć jej pracę w takiej romantycznej odsłonie i przyznam szczerze, że wciąż czekałam na jakieś morderstwo! ;) Podoba mi się to, że każda opowieść została idealnie wyważona, w żadnym stopniu nie jest przesłodzona, a czytając perypetie bohaterów, sama miałam ochotę rzucić wszystko, brać męża za pazuchę i ruszyć do Zakopanego. Niestety nie jest to takie proste, więc cieszę się, że mogłam sobie choć trochę pomarzyć przy tej powieści.

Nie mogę nie zaznaczyć, że książka jest bardzo życiowa. Historie w niej przedstawione mogłyby się wydarzyć każdemu: problemy w pracy, rozwód, zdrada, kłamstwa, samotność – to coś, z czym ludzie borykają się na co dzień. Kto nie chciałby radzić sobie z tymi problemami w górskiej scenerii, z grzanym winem przy kominku i widokiem z okna na zaśnieżony świat?

Niełatwo stworzyć jednocześnie piękną i niekiczowatą powieść, tak by z każdej strony nie wylewał się blichtr, anielskie włosie, bombeczki, serduszka, gwiazdeczki i tona lukru, ale jednocześnie zachować zimowo-świąteczny klimat oraz ciekawą fabułę. Naszym cudownym, polskim pisarkom się to udało. Niezmiernie cieszę się z tej współpracy. Mam nadzieję, że przyjdzie mi jeszcze kiedyś przeczytać kolejny tak cudowny zbiór, stworzony przez rodzimych autorów.
Komu poleciłabym tę pozycję? Wszystkim! Wiem, że książki z tego gatunku bardziej wpisują się w gusta kobiet, ale pozory mogą mylić. Skoro ja – zagorzała fanka kryminałów i thrillerów zauroczyłam się „Zakochanym Zakopanem”, to równie dobrze po tę książkę mogą sięgnąć mężczyźni!

Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję:
https://www.gandalf.com.pl/ksiazki/?gclid=CjwKCAiAkrTjBRAoEiwAXpf9CWWhaaXMngNZ2BGg0pAuVgw1GE94AgiuEamJBAtBYWzumWHcZtbxMRoCtaoQAvD_BwE

14 komentarzy:

  1. Lubię takie życiowe opowieści :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Choć nie jestem fanką romansów, to dzięki Tobie mam ochotę na tę książkę. Poza tym mam sentyment do Zakopanego, w którym byłam wieki temu ;)) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno przeczytam tę książkę. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja bardzo lubię czytać opowiadania, więc na pewno sięgnę po ten zbiór.

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam ją w planach od dawana. Chyba muszę się szybciej na nią skusić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wypożyczyłam w ramach wyzwania. Na razie czeka na swoją kolej ale mi jakoś nie śpieszno do niej ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach, ale pewnie dopiero za rok :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam Zakopane, więc może sięgnę.

    OdpowiedzUsuń
  9. Zachęcająco brzmi zwłaszcza, że sporo czasu minęło od czasu gdy ostatnio czytałam opowiadania :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Planuję przeczytać w przyszłą zimę :D

    OdpowiedzUsuń
  11. O proszę, a spodziewałam się raczej słabej książki :) W takim razie muszę po nią sięgnąć!

    OdpowiedzUsuń
  12. bardzo dobra pozycja, również polecam

    OdpowiedzUsuń
  13. Chętnie przeczytam tę książkę, bo lubię opowiadania. :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).