26 wrz 2019

Drożdzowe placki z mięsem mielonym


Prawie każdy z nas lubi pizzę, a ja przychodzę do Was z niezłą alternatywą dla tego dania, a mianowicie mam dla Was przepis na placuszki drożdżowe z mięsnym nadzieniem.  Pyszne, łatwe w wykonaniu, a przede wszystkim szybkie. Mniam!


Składniki:
- 0,5 szklanki mleka
- 25 g drożdży
- 1,5 szklanki mąki
- 0,5 łyżeczki cukru
- 0,5 łyżeczki soli
- 2 łyżki oleju
- mały koncentrat pomidorowy
- 1 papryka
- 1 cebula
- 300 g mięsa mielonego
- przyprawy (pieprz, sól, słodka papryka)



 Sposób przygotowania:
  • Drożdże rozpuszczamy w ciepłym mleku, a następnie dodajemy je do mąki, cukru, soli i oleju. Ugniatamy gładkie ciasto i odstawiamy na bok.
  • Na patelni podsmażamy cebulę, do której dodajemy mięso mielone. Po jego usmażeniu dodajemy paprykę i koncentrat pomidorowy, a następnie dusimy przez 5 minut i zostawiamy do ostygnięcia. 
  • Ciasto dzielimy na 4 części i rozwałkowujemy. Na każdy placek nakładany farsz i zaginamy brzegi, tak by nieco przykrywały nadzienie. 
  • Pieczemy 15-20 minut w temperaturze 210 stopni.

27 komentarzy:

  1. Ciekawy przepis, ale ja jestem wegetarianką. 😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można zrobić placuszki z warzywami w sosie :)

      Usuń
    2. Z warzywnym sosie np. chilli sin carne lub z soczewicą :)

      Usuń
  2. Mój mąż na pewno by się zajadał takimi plackami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam, mniam, aż się głodna zrobiłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak ładnie wyrosły Twoje placuszki! Do drożdżowego ciasta kompletnie nie mam ręki, pizza to specjalność mojego męża ;) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Zapomniałam dodać, że dojrzałe, świeże figi smakują prawie tak słodko jak wakacje ;))

    OdpowiedzUsuń
  6. Odpowiedzi
    1. Jakbym wiedziała jak, to bym Cię zablokowała.

      Usuń
  7. Wydają się być bardzo ciekawe. A na pewno lepsze niż te pizzerki, co można kupić w sklepie, czy w piekarni. Jak dla mnie ciekawy plus na fajną przekąskę. Chętnie bym wypróbowała. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow placki z mięsem, ciekawe....

    OdpowiedzUsuń
  9. ale bym jadła omoo:D kocham mięso mielone:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale fajny przepis :) fajne danie na imprezę :) takie "na raz" :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Z chęcią bym zjadła takie placki, ale mięso zastąpiłabym warzywami. ;)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam takie jedzenie. takie jabym polączenie pizzy i spaghetti czyli tego co lubie najbardziej :p

    OdpowiedzUsuń
  13. Rzeczywiście proste! A wyglądają tak, że aż czuje tu u siebie ich zapach:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Przepis ekspresowy, muszę go zapisać :).

    OdpowiedzUsuń
  15. Wyglądają supersmacznie i bardzo jesiennie :).

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).