5 paź 2019

Polowanie - Joanna Opiat-Bojarska


Tytuł: Polowanie
Autor: Joanna Opiat-Bojarska
Wydawnictwo: Muza
Gatunek: Kryminał
Liczba stron: 446
Premiera: 2.10.2019 r.
Tom III




Jakże mi smutno, że „Polowanie” jest ostatnią częścią serii pod tytułem „Kryształowi”. Ta książka jest zdecydowanie najlepsza spośród całej trylogii. Tym razem podczas pościgu zostaje zastrzelony podejrzany o porwanie Barbary Kruk. Obecni przy tym zdarzeniu policjanci trafiają pod kontrolę Biura Spraw Wewnętrznych Policji. Sprawą zajmuje się Driver, którego możemy znać z poprzednich części. Świadkowie są zgodni ze sobą, do czasu, aż pod kołami pociągu ginie jedna z policjantek, wtedy zmieniają front i całą winę zrzucają na nią. Od samego początku czytelnik wkracza w sam środek akcji. Czy wszystkie procedury zostały zachowane, zanim doszło do strzelaniny? Czy kobieta popełniła samobójstwo, czy ktoś pomógł jej opuścić ten świat?

Ta seria jest przepełniona brutalnością, seksem, narkotykowym półświatkiem, pracą antyterrorystów. Zdaję sobie sprawę, że nie każdemu się ona spodoba, ale jestem również pewna, że znajdzie całą rzeszę zwolenników. Jeśli lubicie takie klimaty, to zdecydowanie jest to seria dla Was. W „Polowaniu” czekają na Was zarówno nowe wątki, jak i kontynuacje tych zaczętych w poprzednich tomach. Musicie sprawdzić sami, czy wszystkie elementy układanki zejdą się na końcu w jedną całość.

Ta powieść jest wciągająca, mroczna, dynamiczna, wstrząsająca i w zasadzie mogłabym tak wymieniać jej zalety w nieskończoność. Joanna Opiat-Bojarska stworzyła coś, co wychodzi poza ramy schematów tego typu książek. Gdybym nie wiedziała, kto jest autorem tej pozycji, to zdecydowanie obstawiałabym mężczyznę. To zazwyczaj oni mają dryg do pisania mocnych kryminałów, kobiety na ogół są delikatniejsze, a tu proszę, taka niespodzianka! Tyle dobrych koncepcji dawno nie spotkałam w jednej powieści. Wszystko ma znaczenie, dlatego, jeśli zdecydujecie się sięgnąć po „Polowanie”, musicie czytać bardzo uważnie.

Niezmiennie Najbardziej podobała mi się postać Drivera, który jest przeze mnie nazywany „Brudnym Harr’ym”. Za maską twardziela, doskonale ukrywa swoje miękkie serce. Wyobrażałam sobie go jako przystojnego mężczyznę, który jest silny, inteligentny oraz sympatyczny. Nie da się go nie lubić. Przez cały czas trzymałam za niego kciuki. W mej pamięci zostanie na pewno na długo.

„Kryształowi”, to seria, w której dużo się dzieje, nie ma czasu na flaki z olejem, bohaterowie są wyraziści. To świat, w którym rządzą pieniądze i władza. Jesteście gotowi na świat bez miłości, w którym nic nie jest czarne lub białe, nic nie jest oczywiste? To seria z przekazem, po którą warto sięgnąć.


Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję:

https://muza.com.pl/

11 komentarzy:

  1. Nie znam jeszcze tej serii, ala Twoja recenzja kochana jest tak intrygująca, że koniecznie muszą to zmienić. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tę serię w planach, mam nadzieję, że uda mi się ją w wolnym czasie przeczytać...

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam w planach trzeci tom. Dwa poprzednie były rewelacyjne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nowość dla mnie. Czy ją poznam? Jeszcze nie wiem - cieszę się, że mogłam o tej książce przeczytać u Ciebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie słyszałam o tej serii, ale jestem nią bardzo zaciekawiona. Twoja recenzja naprawdę zachęca ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ah więc to jakiś cykl. No cóż, wzięłam się właśnie za 6 tomowy Millenium, więc na razie raczej nie przeczytam. Jednakże ciekawa recenzja, może zachęcić trochę czytelników.

    OdpowiedzUsuń
  7. Seria jeszcze przede mną, ale brzmi interesująco ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam w planach tę serię. Lubię jak w książce sporo się dzieje, więc powinna mi się spodobać. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam tej serii, ale zapowiada się ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie słyszałam o tej serii, ale naprawdę mnie zaciekawiłaś!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).