15 kwi 2020

Zmuszona, by zabić - Rachel Abbott


Tytuł: Zmuszona, by zabić
Autor: Rachel Abbott
Wydawnictwo: Filia
Gatunek: thriller
Liczba stron: 424
Premiera: 29.01.2020 r.
Tom I




Jeśli szukacie dobrze skonstruowanego thrillera psychologicznego, to dobrze trafiliście. „Zmuszona, by zabić” na pewno umili Wam kilka wieczorów. Ebook lub audiobook możecie znaleźć na stronie virtualo.pl w bardzo dobrej cenie.

Mark jest artystą, który po śmierci żony bardzo cierpi i nie może pozbyć się blokady twórczej. Gdy na jego drodze pojawia się Evie, jego życie na nowo nabiera sensu. Kiedy kobieta zaczyna odnosić różne rany, zawsze tuż przed wyjazdem partnera, ich przyjaciele nabierają podejrzeń i nie wierzą w nieszczęśliwe wypadki. Czyżby burzliwy romans nie był tak kolorowy, jak mogłoby się wydawać? Co działo się za zamkniętymi drzwiami ich domu? Kiedy sierżant Stephanie King zostaje wezwana do ich rezydencji i odkrywa brutalne morderstwo,  jeszcze nie wie, jak trudna do rozwiązania sprawa ją czeka.

„Zmuszona, by zabić”, to idealnie utkany thriller psychologiczny z zaskakującym finałem, którego zupełnie się nie spodziewałam. Od samego początku wiadoma jest zbrodnia, czytelnik nie zna jednak jej powodów. Powoli poznajemy całą historię, jednak nic nie jest tak oczywiste, jak mogłoby się wydawać, a któryś bohaterów jest dobrym aktorem.

Nie bez podstaw Rachel Abott nazywa się mistrzynią charakterystyki postaci. Mimo że nie czytałam jej poprzednich dzieł, to po skończeniu „Zmuszonej, by zabić”, mam ochotę sięgnąć po nie w trybie natychmiastowym. Bohaterowie są nakreśleni realistycznie, mają wyraziste charaktery, choć muszę przyznać, że tak naprawdę mało się o nich dowiadujemy. Według mnie autorka nie chciała zbyt wiele zdradzać, by zostawić czytelnika w pewnym stopniu w niewiedzy i powoli dawkować informacje na ich temat.

Podoba mi się klimat tej książki. Jest mroczny, okrutny, srogi. To opowieść pełna sekretów, w której żądza zemsty gra pierwsze skrzypce, nawet jeśli miałoby się za nią zapłacić ogromną cenę. Niektórych nie zatrzyma nic przed osiągnięciem celu. Jest tu pełno niedomówień, niewyjaśnionych spraw, tajemniczych zdarzeń. Powieść poznajemy w dwóch czasach: teraźniejszości oraz wplecionych w nią wspomnieniach z przeszłości. Autorka bawi się z czytelnikiem w „kotka i myszkę”. Podaje rozwiązanie na tacy, po to, by ostatecznie wywrócić całość do góry nogami. Mamy możliwość wcielić się w służbę prawa i wraz ze Stephanie King toczyć skomplikowane śledztwo, pytanie tylko, czy uda nam się wskoczyć na właściwy tor, zanim poznamy prawdę?

Bardzo polecam Wam tę książkę, zdecydowanie ciężko się od niej oderwać. Miłośnicy literatury z dreszczykiem na pewno nie zawiodą się po jej lekturze. Mimo tego, że nie ma w niej zbyt wiele akcji, a duża jej część toczy się na sali sądowej, to jest ona intrygująca, a zakończenie wbija w fotel. Uwierzcie mi, jak już poznacie jej początek, będziecie chcieli wiedzieć, co było dalej.


Za możliwość wysłuchania książki serdecznie dziękuję:

https://virtualo.pl/

18 komentarzy:

  1. Kolejne pozytywna recenzja tej książki. Tytuł już zapisany :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe czy ja również poczułabym owy dreszczyk ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Po takiej recenzji, wiem, że warto zajrzeć do tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Książka mnie zaciekawiła :) musze po nia sięgnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam tą autorkę, muszę sięgnąć po tą serię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszanym już o tej książce, jednak nie sięgałam jeszcze po nią, fajna recenzja
    Pozdrawiam, MAda

    OdpowiedzUsuń
  7. To był dobry pomysł na film . Choć jak zawsze film nigdy nie dorówna książce

    OdpowiedzUsuń
  8. Wspaniała recenzja, bardzo zachęcająca myślę że w wolnej chwili na pewno zainteresują się tą pozycją :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię kiedy w książce są sekrety :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Muszę sięgnąć po tę książkę. Już nie tylko ze względu na mój ulubiony gatunek.

    OdpowiedzUsuń
  11. O widzę coś dla mnie :) Zachęcasz mocno ale jeśli ma być kontynuacja to chyba wolę na nią poczekać bo niecierpliwa jestem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam takie braki czytelnicze, a lista książek i tytułów już powoli sięga kosmosu.. nie wiem, kiedy to nadrobię, za dużo jest dobrych pozycji. A słuchane? Nie lubię. Książka to TYLKO i wyłącznie na papierze ☺

    OdpowiedzUsuń
  13. Jestem już po lekturze tej książki i również gorąco dołączam się do jej polecenia. 😊

    OdpowiedzUsuń
  14. dużo pozytywów słyszałam na temat tej książki:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Zastanawiałam się, czy przeczytać, ale po takiej recenzji na bank przeczytam!

    OdpowiedzUsuń
  16. Tytuł trochę mnie wystraszył ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Polecam "Odwróć wzrok" autorki. Niesamowicie wciągający thriller :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).