14 cze 2019

Frittata z cukinią i ziemniakami

 
Korzystając z tego, że jakieś sto milionów lat nie dodawałam żadnego przepisu, a dziś mamy piątek, czyli dzień w tygodniu, w którym nie jemy mięsa, a chcę jakoś urozmaicić nasze obiady, zrobiłam fritattę i był to strzał w dziesiątkę! Najlepsze jest to, że można wrzucić do niej różne warzywa. U  mnie na tapecie była dziś cukinia i ziemniaki. To łatwe do przyrządzenia danie, które można zrobić na szybko. 

Składniki:
 
- 5 ziemniaków
- 1 cukinia
- 1 cabula
- 6 jajek
- ser
- przyprawy (sól, pieprz, bazylia)



Sposób przygotowania:
  • Ziemniaki obrać, pokroić na cienkie plasterki, usmażyć na patelni i przełożyć na talerz z papierowym ręcznikiem.
  • Cebulę obrać, pokroić i smażyć na rozgrzanym oleju, dodać pokrojoną w plasterki cukinię, a następnie przełożyć na talerz z papierowym ręcznikiem. 
  • W misce rozbełtać jajka, dodać przyprawy oraz cukinię, cebulę i ziemniaki. Wszystko wymieszać.
  • Na rozgrzaną patelnię z odrobiną oleju lub oliwy wylewamy zawartość miski i smażymy do czasu, aż spód się zetnie.
  • Na wierzch dodajemy utarty lub pokrojony w paski ser i przekładamy patelnię do piekarnika nagrzanego do 180 stopni, na około 20 minut. 
  • Uważajcie, by spód nie przypiekł Wam się za bardzo, ponieważ wyjdzie wtedy gorzki.

14 komentarzy:

  1. O jak fajnie... jak fajnie, że dodałaś przepis - takie miłe urozmaicenie bloga a i potrawa wyszła jak z restauracji :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super przepis. Uwielbiam jeść takie dania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Na pewno wypróbuję ten przepis. Bardzo lubię takie frittaty. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, smacznie u Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda i z przepisu brzmi smakowicie. Koniecznie muszę taką potrawę przygotować. :) Szczerze to pierwszy raz słyszę tę nazwę! Danie dla mnie!

    OdpowiedzUsuń
  6. Mmm...ale bym zjadła :) przepis zapisuje bo uwielbiam takie dania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. ja to chcę zjeść teraz zaraz:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda przepysznie! chyba zrobię, aż zrobiłam się głodna od samego patrzenia :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  9. Super pomysł i jaki smakowity! Chętnie skorzystam!

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).