28 maj 2016

Piętno Kaina - James Patterson, Marshall Karp








Tytuł: Piętno Kaina
Autor: James Patterson, Marshall Karp
Wydawnictwo: Harper Collins
Gatunek: thriller
Liczba stron: 320
Premiera: 18.05.2016
Tom III








James Patterson jest pisarzem specjalizującym się w thrillerach oraz powieściach kryminalnych. Należy wraz z Danem Brownem, Stephanem Kingiem i Johnem Grishamem do czołówki najpopularniejszych amerykańskich autorów. Napisane przez niego książki trafiają na listy światowych bestsellerów. Sławę przyniosła mu pozycja „Along Came the Spider”, która została zekranizowana. „Scenariusz mordercy” oraz „Zdążę cię zabić” napisał wraz z Marshallem Karpem.

Oddział NYPD RED powołany przez burmistrza do spraw dotyczących osób z pierwszych stron gazet ponownie wkracza do akcji. Tym razem detektywom Jordanowi i McDonald przyjdzie się zmierzyć z seryjnym mordercą, który na własną rękę wymierza sprawiedliwość. Jego ofiarami są zawsze osoby, które popełniły zbrodnie, ale nie zostały za nią skazane. Policji uda się złapać przestępcę, tylko jeśli trafnie wyselekcjonują kolejną ofiarę.

To już trzeci tom serii dotyczącej pracy detektywów: Zacha Jordana i Kylie MacDonald. Tym razem pierwszego dnia Nowego Roku w parku zostają odnalezione zwłoki bez głowy. Okazuję się, że ciało należy do kierowcy pewnego bogatego biznesmena. Hunter Alden nie chce jednak współpracować z policją, choć jego syn został porwany, on uparcie twierdzi, że nic takiego nie miało miejsca. Sprawę komplikuje telefon z żądaniem okupu od osoby nazywającej siebie Kainem. Człowiek ten wie o tajemnicach skrzętnie skrywanych przez bezdusznego Aldena.

Jestem niezmiernie ciekawa ile tomów będzie miała ta seria. Z każdą kolejną książką wciągam się coraz bardziej. Uwielbiam te mistrzowsko ułożone intrygi. Wszystko jest precyzyjnie przemyślane. Czytelnik stopniowo poznaje kolejne elementy układanki. Za każdym razem zakończenie wzbudza we mnie szok, ponieważ kompletnie różni się od tego, które ułożyłam w mojej głowie.

Bohaterów darze szczerą sympatią. Szczególnie temperamentna Kylie skradała moje serce. Gdyby istniała naprawdę, stanowczo nie chciałabym z nią zadrzeć. Prócz pościgów i zagadek, autorzy wprowadzają czytelników również w życie prywatne detektywów. Wątki te są raczej uboczne i nienachlane. Nie trzeba czytać wszystkich części po kolei, gdyż każda dotyczy innej historii. Bywają również momenty, w które wplecione zostają wspomnienia z poprzednich tomów. Książka zawiera wiele dialogów, które w dużej części składają się z sympatycznych docinek miedzy dwojgiem detektywów.  

Czarny charakter został wykreowany podobnie jak w przypadku „Kameleona” i „Czyściciela” z poprzednich części. Jest tajemniczy i działa z rozwagą. Potrafi wmieszać się w tłum i grać przykładnego obywatela, działać na dwa fronty, a przy tym wszystkim jest bezwzględny i przesiąknięty nienawiścią aż do szpiku kości. Jego ofiary są szczegółowo dobierane, a zbrodnie brutalne i radykalne.

Książki z serii NYPD Red pozostają na długo w pamięci. Posiadają to, co dobry kryminał powinien posiadać: tajemniczy klimat, idealnie uknutą intrygę, niebanalnych bohaterów, ciekawe zakończenie oraz mrożącą krew w żyłach zbrodnię. Polecam serdecznie, zwłaszcza takim koneserom gatunku jak ja :)


Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Harper Collins 

http://www.harpercollins.pl/



9 komentarzy:

  1. hm nie spotkałam się jeszcze z twórczością autora:) ale mam chętkę

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię tę serię. Patterson jak zawsze w formie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Co prawda kryminały nie są dla mnie, ale tutaj widzę humor oraz ciekawych bohaterów. Mogłabym zrobić wyjątek dla tej książeczki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie poznałam jeszcze poprzednich tomów :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Odnośnie tamtego tematu :) Ja ważę teraz 58, uprawiam sport prawie każdego dnia. Odżywam się "odpowiednio" zdrowo a i tak nic a nic nie wpłynęło to na wygląd skóry i nóg. Hormony u mnie spaprały wszystko :/ Tego rodzaju cellulitu nie da się usunąć.

    OdpowiedzUsuń
  6. Pomału zaczynam przekonywać się do kryminałów :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam wcześniej u Ciebie recenzję książki tego autora i coraz bardziej mam ochotę coś z tej serii przeczytać :)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię właśnie takie kryminały, które zapadają w pamięć i towarzyszy im tajemniczy klimaty. Koniecznie muszę zapoznać się z tą serią ;)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).