26 lut 2020

Koleje upiorne opowieści po zmroku -


Tytuł: Koleje upiorne opowieści po zmroku
Autor:  Alvin Shwartz
Wydawnictwo: Zysk i S-ka
Gatunek: horror
Liczba stron: 152
Premiera: 25.02.2020 r.
Tom III




W zasadzie ciężko napisać o tej książce coś innego niż o pozostałych dwóch tomach, gdyż historie się od siebie różnią, ale klimat jest ten sam. Ta seria jest na pewno idealną rzeczą dla osób lubiących legendy i opowiastki przekazywane sobie nocą przy ognisku, w namiocie lub na strychu. Myślę, że wtedy i ja mogłabym poczuć na plecach mały dreszczyk, ale czytając w domowych pieleszach, te historie nie robią na mnie zupełnie wrażenia.

Jak zawsze jestem zachwycona oprawą graficzną i wydaniem książki. Twarda oprawa, tłoczone litery, mroczne ilustracje Stephena Gammela, duże litery, krótkie rozdziały, sprawiają, że zbiór ten jest miłą, ale nie rewelacyjną rozrywką na godzinę lub dwie.

Tym razem dostajemy historie, w których śmierć jest początkiem, a nie końcem, rzeczy niewiarygodne, w które niektórzy wierzą, a niektórzy nie, opowieść o dziewczynce, która żyła z wilkami, znalazło się też miejsce na senne koszmary oraz złośliwe duszki, a także na zabawne historyjki i waśnienia do niektórych rozdziałów.

Sięgając po tę lub pozostałe części cyklu, musimy pamiętać, że powstały one w poprzednim stuleciu. Myślę, że wtedy historie Alvina Schwartza robiły na czytelnikach większe wrażenie. Autor daje wskazówki, jak modulować głos i opowiadać je naszym towarzyszom, co jest ciekawym zabiegiem. Naśladując jęki oraz odgłosy duchów, czarownic i innych stworów, może mielibyśmy szczęście kogoś przestraszyć, choć raczej kierowałabym je do nastolatków.

W zasadzie niby mnie te historyjki zbytnio nie porwały, ale zrobiło mi się smutno, że to już ostatnia część, ponieważ mimo wszystko sięgnęłabym po kolejne, jeśliby istniały.


Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję:

https://zysk.com.pl/

34 komentarze:

  1. Legendy? To ja o ile to legendy a nie historie wyssane z palca :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzisiaj to już chyba trudno kogoś przestraszyć...

    OdpowiedzUsuń
  3. Gniezno poprzednich części, ale legendy to nie moja bajka. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, zupełnie nie moje klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wydanie książki naprawdę robi wrażenie! Ale nie czytałam jej i raczej nie planuję, przynajmniej teraz :)

    OdpowiedzUsuń
  6. wydanie bardzo ładne zachęca do upiornego czytania:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie czuję potrzeby czytać takich książek :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Hm.. wydaje się być "trudną" książką, może ze względu na stulecie.. nie wiem.
    Coś mnie kusi, ale to chyba nie ten moment, w którym sięgnęłabym po tą książkę ;d

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam wcześniejszych tomów, ale brzmi naprawdę zachęcająco. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Dawno nie sięgałam po książki o takiej tematyce
    Pozdrawiam, Mada

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękna okładka i wydanie. Trochę obawiam się opowieści czytanych po zmroku :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie czytałam poprzednich dwóch tomów. Może kiedyś się za nie wezmę, bo lubię czasami takie opowieści.

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja bardzo chętnie przeczytam, lubię takie książki :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładnie zostały one wydane - czasami lubię takie mroczne opowiesci :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Trudno mi powiedzieć... musiałabym chyba przeczytać fragment.

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę przeczytać poprzednie części ❤

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie wiedziałam, że są już trzy tomy :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Myślę, że zaciekawiłaby mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Słyszałam o niej i zastanawiam się nad nią.

    OdpowiedzUsuń
  20. Lubię takie książki ale żadnej jeszcze nie czytałam. Muszę w końcu sięgnąć po któryś z tomów :)

    OdpowiedzUsuń
  21. ja to jestem taka boidupa że każda straszniejsz ahistoria mnie przeraża i sprawia, że panikuję ;D

    OdpowiedzUsuń
  22. Czytałam pierwsza część i byla tylko ok

    OdpowiedzUsuń
  23. Po raz pierwszy słyszę o tej serii.

    OdpowiedzUsuń
  24. fajne, z chęcią sięgnę po te książki :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja po takich książkach o duchach pozniej mam często stracha wiec raczej nie dla mnie :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Jak najbardziej dla mnie :) Im więcej w książkach, czy filmach, emocji, strachu i grozy tym lepiej. Bardzo lubię takie gatunki trzymające w napięciu :) Cudowna recenzja!
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  27. Lubię takie legendy I horrory ale w sumie żadnej książki w tym stylu jeszcze nie czytałam.czas nadrobić :D

    OdpowiedzUsuń
  28. No właśnie, jak to jest, że jedne książki mają swój termin ważności do "spożycia" a inne potrafią być wybitne przez wieki? :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Nie nastawiam się, że mnie przerażą ale też bym chętnie sięgnęła po wszystkie tomy :) Lubię takie opowiastki :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Lubię tak ładnie wydane książki.

    OdpowiedzUsuń
  31. Niezłe brzmi recenzja . Szkoda tylko ze brakuje mi czasu na książki . Ale może kiedyś sięgnę po ta książkę

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).