3 wrz 2021

Drzewa - Patrycja Zarawska


 

Tytuł: Drzewa

Autor: Patrycja Zarawska

Wydawnictwo: Wilga

Gatunek: literatura dziecięca

Liczba stron: 48

Premiera: 11.08.2021 r.

 

 

Po świecie chodzą ludzie, którzy w dorosłym życiu mają problem z odróżnieniem drzew i jednym z takich delikwentów jestem ja. Nie wiem, jak do tego doszło, ponieważ moi rodzice doskonale znają się na roślinach, ptakach, owadach, no a ja jestem w tej dziedzinie nogą. Co prawda najważniejsze gatunku umiem odróżnić, ale na tym kończy się moja wiedza, dlatego cieszę się, że powstają dzieła takie jak te, stworzone przez Patrycję Zarawską. Jak widać, nie tylko dzieci mogą z nich wyciągnąć coś nowego.

Z tej książeczki dzieci mogą dowiedzieć się, jak wygląda brzoza, dąb, kasztanowiec, klon, drzewa owocowe i inne rośliny. Znajdują się w niej również informacje o ptakach, leśnych ssakach oraz owadach, dla których poszczególne gatunki roślin mają duże znaczenie w ich życiu. Treści nie ma zbyt dużo, ale za to, jest ona konkretna i skupia się na przekazaniu najważniejszych informacji. Piękne ilustracje Natalii Talarek-Oswald pomogą dziecku zrozumieć, jak wygląda opisywane drzewo lub zwierze, choć wyobraźnia dzieci jest duża, to zdecydowanie łatwiej będzie im zapamiętać prezentowane rzeczy, gdy spojrzą na rysunek.

Z tej serii wyszły również książeczki dotyczące między innymi kwiatów, ptaków, pór roku i dinozaurów. Uważam, że fajnie jest mieć w swojej biblioteczce całą kolekcję, a po jej przeczytaniu wyruszyć wraz z pociechami na wyprawę, w której na własne oczy zobaczą rzeczy poznane w tych opowiastkach. Zwłaszcza że wszelkie detale i cechy charakterystyczne zostały w tej pozycji dobrze zachowane.

Jak zawsze muszę zaznaczyć, że książki, które jednocześnie bawią i uczą są warte naszej uwagi, ponieważ zaszczepiają w młodych ludziach miłość do literatury, są doskonałym powodem do wspólnego spędzenia czasu, a przy tym edukują nasze maluchy. Ja gorąco polecam Wam zarówno „Drzewa”, jak i pozostałe książeczki z serii „Młodzi Przyrodnicy”.


Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję:



10 komentarzy:

  1. Dobrze, że takie pożyteczne książki dla dzieci można znaleźć na naszym rynku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Również mam problemy z rozróżnieniem gatunków drzew, więc pouczymy się wspólnie z moim siostrzeńcem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka przydałaby się również mi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Super lektura poznawcza dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja znam kilka podstawowych i tyle :D Myślę, że z takiej ksiażki mogłabym się wiele nauczyć :D

    OdpowiedzUsuń
  6. dla młodszego czytelnika fajna pozycja;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja w ogóle się na tym nie znam ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Ciekawie zaprezentowałaś tę książeczkę. Jestem bardzo zainteresowana.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kocham drzewa i lubie duzo o nich wiedziec. Ostatnio kupilam ksiazke Sekretny jezyk drzew, jest swietna, duzo sie z niej dowiedzialam o cennych wlasciwosciach drzew. Pozycja przedstawiona przez Ciebie rowniez jest warta uwagii :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).