12 kwi 2023

Ćma - Piotr Górski


Tytuł: Ćma

Autor: Piotr Górski

Wydawnictwo: Harper Collins

Gatunek: kryminał

Liczba stron: 384

Premiera: 8.03.2023 r.

 


Trwają poszukiwania zaginionego nastolatka. Wszystko wskazuje na to, że uciekł z domu. Jednak komisarz Kruk na prośbę znajomej włącza się do śledztwa i odkrywa nowe fakty. Filip zadawał się z dość szemranym towarzystwem, zarówno jego koledzy, jak i dziewczyna, którą jest zauroczony, nie sprawiają dobrego wrażenia. Nic tu nie trzyma się kupy, a wszyscy zdają się kłamać. Czy rówieśnicy mieli coś wspólnego z zaginięciem chłopaka?

Styl Piotra Górskiego doskonale znam, gdyż miałam okazję czytać pozostałe pięć części przygód o Sławomirze Kruku. Jest to dość ekscentryczny człowiek, który z jednej strony jest twardy, ociekający sarkazmem, bezkompromisowy, ale gdzieś tam pod twardą skorupą znajduje się miękkie serce, które gdzieś tam kiedyś zostało wielokrotnie zranione. Szczerze powiedziawszy, lubię go i miło spędziłam z nim czas przy całej tej serii.

Już się przyzwyczaiłam do tego, że w tym cyklu jest mało akcji, ale za to bardzo dużo dialogów. Mam wrażenie, że książka została nieco przegadana, ale mimo wszystko jest ciekawa w odbiorze. Nie uświadczycie w niej rozlewu krwi, ale za to jest ona tajemnicza, klimatyczna, skłania do rozmyśleń nad tym, co spotkało Filipa, w jakich okolicznościach zniknął, co takiego wiedzą ludzie, a o czym nie mówią. Biorąc jednak pod uwagę całokształt, „Ćma” w mojej opinii wyszła najgorzej z całej serii, choć zakończenie nieco tę książkę ratuje.

Podsumowując, napiszę, że „Ćma”, to powieść napisana poprawnym językiem, z ciekawym spojrzeniem na świat przestępczy, z dużą ilością różnorodnych bohaterów, z których każdy odgrywa ważną rolę. Mimo że akcja jest dość wolna, to nie ma tu zbędnego lania wody. Jest dużo interakcji między głównym bohaterem a pozostałymi postaciami. Gorąco zachęcam Was do zapoznania się z książką, ale radzę zacząć od pierwszego tomu, by dogłębnie poznać historię i wczuć się w rolę Sławomira Kruka. Polecam zwłaszcza miłośnikom gatunku lub osobom, które lubią od czasu do czasu sięgnąć po kryminał.

Żałuję tylko, że między kolejnymi tomami dzieli mnie tak dużo czasu, gdyż serię czytam od 2017 roku  nie wszystko pamiętam, co było zawarte w poprzednich częściach. Mimo że każda z tych powieści opisuje inną historię, to przewijają się wzmianki z przeszłości Sławomira Kruka, które nieco się w mojej pamięci zatarły. Jestem ciekawa czy powstanie siódma część, ale jednocześnie również się boję, by Piotr Górski nie przedobrzył. Jak wspominałam wyżej, w moich oczach „Ćma” wypadła najsłabiej i mam nadzieję, że potencjalna nowa książka autora mnie nie zawiedzie.


Post powstał przy współpracy z:

http://www.harpercollins.com/

9 komentarzy:

  1. Ja jeszcze w ogóle nie znam tej serii, ale widzę, że warto się nią bliżej zainteresować.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam okazji czytać tej serii. Ja wolę więcej akcji i opisów niż dialogów.

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba nie dla mnie, ale wiem, komu mogłabym polecić tę serię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nie znam serii, nie poznałam jeszcze autora, ale czuję się zainteresowana!

    OdpowiedzUsuń
  5. nie znam autora ani serii. I lubię jak krew się leje więc szkoda że tego tu nie ma:D PS> u mnie WŁOSY ;p

    OdpowiedzUsuń
  6. Serii nie znam, ale brzmi zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w planach I tom. Potem ewentualnie kolejne.

    OdpowiedzUsuń
  8. Nazwisko autora jest mi znane ale nie kojarzę jego twórczości

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).