19 kwi 2023

Karmienie piersią - Magda Karpienia


 

Tytuł: Karmienie piersią

Autor: Magda Karpienia

Wydawnictwo: Natuli

Gatunek: poradnik

Liczba stron: 220

Premiera: 18.02.2022

 


Karmienie piersią to temat bardzo ważny, choć jest dość drażliwy. To kwestia indywidualna każdej kobiety, ile czasu będzie karmiła w ten sposób swoje dziecko i czy w ogóle zamierza to robić. Wydawać się może, że czynność ta jest naturalna i nie potrzeba tu wielkiej filozofii, po części rzeczywiście tak jest, ale z drugiej strony są kwestie, o których jako „pierworódka” nie miałam pojęcia i ta pozycja przyszła mi z pomocą.

Tak często w swoim życiu słyszałam słowa, że ktoś nie miał pokarmu, dlatego zdecydował się na mleko modyfikowane, a tu okazuję się, że każda matka po porodzie jest gotowa karmić własnym pokarmem, który wytwarza się już w okolicy szesnastego tygodnia ciąży. Nie ma tu znaczenia, czy poród odbył się siłami natury, czy też przez cesarskie cięcie. Takie myślenie wynika często z niewiedzy i braku pomocy ze strony personelu medycznego, co jest zatrważające. Tak samo nie ma czegoś takiego, jak „słabe mleko”, zbyt rzadkie lub nieodpowiednie dla dziecka. Każda matka ma pokarm, który w pełni wystarcza jej dziecku, jeśli nie występują problemy z laktacją, w przypadku których należy zgłosić się po pomoc do specjalisty.

Z pozycji tej dowiedzieć możecie się, jak bardzo ważne jest karmienie piersią, jak wygląda w pierwszych tygodniach po porodzie, jakie mogą wystąpić problemy i dolegliwości, czy gadżety typu smoczek są potrzebne, jak powinno wyglądać odstawienie oraz wiele innych ciekawych rzeczy związanych z tytułowym tematem.

Prawdę powiedziawszy, Do czasu zajścia w ciążę zupełnie nie interesowało mnie to zagadnienie. Wiedziałam tyle, ile powiedziały mi znajome matki. Dopiero gdy okazało się, że sama będę mamą, zainteresowałam się tym, gdyż chcę dla mojego dziecka jak najlepiej. Może nie wszystko było dla mnie nowe, ale muszę przyznać się, że z tego poradnika dowiedziałam się wielu rzeczy. Niektóre mnie zdziwiły, z niektórymi nie do końca się zgadzam, ale na pewno znalazłam też takie, którymi będę się kierować. Zaznaczyłam całe mnóstwo przydatnych informacji, do których z całą pewnością wrócę, gdy nadejdzie czas.

Bardzo podoba mi się w tej serii to, że wszystko jest przedstawione w sposób klarowny. Mamy tutaj rysunki, informacje wypunktowane lub pogrubione, nie ma typowej podręcznikowej formy, gdzie ilość informacji by nas przytłoczyła. Książka prezentuje się świetnie zarówno od zewnątrz, jak i od wewnątrz. Uważam, że jest to pozycja obowiązkowa dla każdej młodej mamy. Bez względu na to, jaką podejmiecie decyzję kochane kobiety, pamiętajcie, że jesteście najlepszymi matkami dla swoich dzieci, a jeśli nie jesteście matkami, ale w swoim otoczeniu je macie, wspierajcie je, to wiele znaczy.


Post powstał przy współpracy z:

Księgarnia dla dzieci i rodziców

9 komentarzy:

  1. Dobrze, że takie publikacje powstają.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawa publikacja. Myślę, że dla wielu osób może okazać się pomocna. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Z pewnością wartościowy tytuł dla przyszłych mam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Przejrzystość jest bardzo istotna w tego typu publikacjach.

    OdpowiedzUsuń
  5. bardzo przydatne dla przyszłych mam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam serdecznie ♡
    Jeszcze mamą nie jestem ale w przyszłości :) Pewna jestem, że każda rada dla młodej mamy jest dobra, zwłaszcza gdy jest to pierwsze dziecko i człowiek wszystkiego musi się nauczyć praktycznie z dnia na dzień. świetna recenzja, książka na pewno też dobra i wartościowa :)
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna książka dla przyszłej mamy :) U nas niestety skończyło się na mleku modyfikowanym- miałam za mało pokarmu...

    OdpowiedzUsuń
  8. ja karmię już 10 miesiąc ponad:)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).