16 maj 2023

Spring fever - Natalia Brożek


 

Tytuł: Spring fever

Autor: Natalia Brożek

Wydawnictwo: Kobiece

Gatunek: literatura obyczajowa

Liczba stron: 304

Premiera: 26.04.2023

 

 

Ida – bohaterka „Spring fever, po kilkuletniej przerwie w nauce, chce zacząć studia, ale zanim to zrobi, prosi brata, o możliwość spędzenia w jego mieszkaniu miesiąca, by przekonać się, czy życie w Krakowie jej odpowiada. Staszek początkowo nie zgadza się na ten pomysł, co wywołuje w jego siostrze wielki smutek, lecz w końcu jej ulega. Gdy dziewczyna przyjeżdża na miejsce, okazuje się, że nic, co tak szczegółowo przy każdej wizycie opowiadał jej i matce, nie jest prawdziwe, a on ułożył sobie życie na kłamstwie.

Bardzo mi się ta powieść podobała, podczas jej lektury robiło mi się ciepło na sercu. Ida jest dziewczyną, której nie da się nie lubić. Jest nieco wycofana, introwertyczna, ale przy tym bardzo inteligentna oraz wrażliwa. Prócz niej i Staszka, który za bardzo wziął do siebie rolę starszego brata i chcąc być opiekuńczym, bardzo uprzykrza Idzie życie, jest jeszcze Eryk – kompletne przeciwieństwo tej dwójki. Umięśniony miłośnik mocnych brzmień, którego znakiem rozpoznawczym są tatuaże oraz długie włosy. Początkowo między Idą a nim nie czuć niczego, prócz napięcia, lecz z czasem drobne uszczypliwości przemieniają się w przyjaźń, a może i w coś więcej? No i jest Gloria, to pies Eryka, który mimo swojego łagodnego usposobienia, przyprawia bohaterkę o dreszcze.

Podoba mi się motyw ukrywania spotkań przed Staszkiem. Co dodaje relacji Idy i Eryka tajemniczości, nuty pikanterii i adrenaliny. Ich wspólne spacery są niczym zakazany owoc, który jak wiadomo, smakuje najlepiej. Autorka w sposób umiejętny wplotła tu również problem, który często występuje wśród nastolatków, a mianowicie chodzi o naśmiewanie się z czyjegoś wyglądu lub upatrzenie sobie kogoś w roli ofiary. Temat ten znajduje się, gdzieś w tle, ale daje silny przekaz, zwłaszcza że trauma może rzutować na całe życie ofiary nękania.

Do tej pory nie miałam okazji poznać twórczości Natalii Brożek, ale słyszałam na jej temat wiele pozytywnych opinii i po przeczytaniu „Spring fever”, czuję się zachęcona, do poznania jej pozostałych książek. Spodobał mi się styl pisarki, a sama historia mnie urzekła oraz złapała za serce. Prezentowana przeze mnie powieść będzie odpowiednia dla tych czytelników, którzy zarówno na co dzień, jak i od święta sięgają po literaturę piękną, obyczajową lub po lekkie romanse. Gwarantuję Wam, że spędzicie przy tej pozycji miło czas, a po jej zakończeniu zatęsknicie za Idą, Erykiem, Staszkiem i Glorią.


Po inne ciekawe książki obyczajowe zapraszam na TaniaKsiazka.pl


Post powstał przy współpracy z:

Tania książka - Tanie Książki i podręczniki

9 komentarzy:

  1. Ja nie słyszałam o tej autorce, więc chętnie się czegoś nowego dla siebie dowiem.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam twórczości autorki, ale tę książkę z chęcią przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja jeszcze nie poznałam prozy tej autorki, więc wszystko przede mną.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam twórczości autorki, ale dobrze wiedzieć, że ta książka przypadła ci do gustu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo zachęcająca recenzja, będę miała tą książkę na oku 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. fajnie takie pocieszne i dla umysłu i dla serduszka;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oo te książkę chyba chce przeczytać. Będzie miły przerywnikiem od thrillerów 😃

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).