4 lut 2024

Witajcie w księgarni Hyunam-dong - Hwang Bo-Reum


 

Tytuł: Witajcie w księgarni Hyunam-dong

Autor: Hwang Bo-Reum

Wydawnictwo: Albatros

Gatunek: literatura piękna

Liczba stron: 384

Premiera: 24.01.2024 r.

 


Yeong-ju marzyła o otworzeniu swojej księgarni i dopięła swego. Miejsce to nie przynosiło jej zysków, mimo że dość dobrze je rozreklamowała. Niestety odstraszała potencjalnych klientów swymi łzami i smutną miną. Długie godziny w samotności skłoniły ją do rozmyśleń na temat tego, co powinna zrobić. Tak zrodził się pomysł zatrudnienia baristy. Min-jun szukał akurat pracy, było mu wszystko jedno, jakie zadania będzie musiał wykonywać, więc gdy zobaczył ogłoszenie, stwierdził, że może parzyć kawę, w końcu ma w tym doświadczenie. Razem stworzyli piękne miejsce.

Myślałam, że będzie to powieść odpowiednia dla mnie. Treść i okładka ogromnie mnie kusiły, w końcu moją pasją jest czytanie książek. Niestety myliłam się, być może nie jest to zła książka, po prostu styl autorki nie wpasował się w moje gusta. Nie będę się czepiać imion, których nie mogłam zapamiętać i które mi się mieszały, w końcu nie mogę wymagać od Koreanki, by postacie nazywały się „John” lub „Anna”, jednak tempo akcji w mojej ocenie, pozostawia wiele do życzenia. Przez całą długość ani na moment nie przyspiesza, jest wolne, jednostajne, a momentami wręcz staje w miejscu. Jest to pozycja, w której znaleźć można wiele filozoficznych przemyśleń, w miejsce których wolałabym przeczytać, coś, co mnie rozbawi, wzruszy lub po prostu wniesie coś do fabuły.

Spodobało mi się miejsce akcji, oczami wyobraźni widziałam kameralną księgarnię, w której można przysiąść, odprężyć się, poczytać książkę oraz napić dobrej kawy. Można też przyjść na spotkanie autorskie lub uczestniczyć w kółku czytelniczym. To idealne miejsce zarówno dla moli książkowych, jak i osób, które potrzebują odpoczynku, ukojenia, miejsca, w którym będą mogły w spokoju pomyśleć. Oczami wyobraźni widziałam tam siebie, przechadzającą się między półkami, dotykającą grzbietów książek, rozmyślającą nad tym, którą z powieści wybrać. Niemal czuję unoszący się w powietrzu aromat kawy i widzę sympatycznych pracowników.

Niestety dla mnie to jedyny plus, gdyż najzwyczajniej w świecie przy tej pozycji się wynudziłam. Zbiera ona również pozytywne opinie, więc myślę, że znajdzie ona swoje grono odbiorców, zwłaszcza że została okrzyknięta koreańskim bestsellerem, który w ciągu pięciu miesięcy sprzedał się w ponad 110 tysiącach egzemplarzy, a obecnie podbija serca zachodnich czytelników. Najlepiej przekonajcie się sami, czy odpowiada Wam pióro Hwang Bo-reum.


Post powstał przy współpracy z:

8 komentarzy:

  1. Ja kochana zawsze ufam Twoim rekomendacjom, więc nie będę czytała tej książki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Szkoda, że się wynudziłaś. Ciekawe, czy ja bym się odnalazła w tej księgarni.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mamy podobny gust, więc pewnie też bym się wynudziła. Jednak okładka jest piękna!

    OdpowiedzUsuń
  4. Mimo wszystko jestem ciekawa tej książki i po nią sięgnę. Ciekawa jestem jak ją odbiorę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Szkoda, że książka była dla Ciebie nudna. Oby następna była lepsza! :) Większość azjatyckich powieści (szczególnie koreańskich i japońskich), jakie czytałam, miało bardzo powolną narrację. Akurat mi to zbytnio nie przeszkadza. Może sięgnę po ten tytuł, bo uwielbiam kameralne, księgarskie klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  6. też bym się nudziła. Takie flaki z kawy parzeniem;p

    OdpowiedzUsuń
  7. Przypuszczam, że też by mnie znudziło.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).