9 cze 2024

Upalne lato Myszonka - Rikka Jantti


 

Tytuł: Upalne lato Myszonka

Autor: Rikka Jantti

Wydawnictwo: Frajda

Gatunek: literatura dziecięca

Liczba stron: 44

Premiera: 5.06.2024 r.

 


Myszonek jest małą myszką, która mieszka z mamą i to z nią najczęściej spędza czas. Właśnie skończył się rok szkolny i zaczynają się wakacje, więc na naszego bohatera czeka mnóstwo atrakcji: posiłki spożywane na dworze, zabawy w wesołym miasteczku i na placu zabaw, oglądanie filmu w kinie i obrazów w muzeum, gra w hokeja, a także opalanie na plaży. Brzmi jak idealne lato, z którego trzeba w pełni korzystać!

To już ósmy tom serii, a ja zachwycam się nią niezmiennie. Chciałabym być dla swojej córki, taka, jak mama Myszonka dla niego i mam nadzieję, że będę! Uwielbiam w niej to, że cierpliwie tłumaczy swojemu synowi różne niezrozumiałe dla niego kwestie, bawi się z nim, uważnie go słucha, ale też nie ma problemu ze zwróceniem mu uwagi, gdy zachowuje się w sposób nieodpowiedni. Myszonek natomiast przypomina mi moją córkę, ona też uwielbia spędzać czas na placu zabaw, choć jest jeszcze malutka, a przez większość dnia jesteśmy tylko we dwie, więc codziennie pokazuję jej świat, wszystko jest takie nowe i ciekawe!

Książeczki wchodzące w skład tego cyklu to ciepłe i zabawne historie, a do tego są pięknie wydane. Mają twardą oprawę, mały format i ładne rysunki. Idealne do czytania maluchom. Moja dziewięciomiesięczna córka, podczas gdy pokazywałam jej obrazki, z ciekawością pokazywała paluszkiem rzeczy, które ją zainteresowały.

Podoba mi się to, że Rikka Jantti ukazuje zwykłe, codzienne życie, tylko zamiast ludzi bohaterami są głównie gryzonie. Fabuła i język są proste, a dzięki barwnym ilustracjom, można historię rozwinąć własnymi słowami. Mam sentyment do Myszonka, dlatego serdecznie polecam Wam do zapoznania się z jego przygodami!



Post powstał przy współpracy z:

3 komentarze:

  1. Muszę poznać tę serię wspólnie z moimi siostrzeńcami.

    OdpowiedzUsuń
  2. Myszonek jest fajny. Moje dzieci też lubią tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam na oku tą serię, gdyż w mojej rodzinie są aż dwie małe czytelniczki :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).