Strony

16 cze 2014

The Playbook. Podręcznik podrywu - Barney Stinson, Matt Kuhn






Tytuł: Playbook. Podręcznik podrywu
Autor: Barney Stinson, Matt Kuhn
Wydawnictwo: SQN
Liczba stron: 138
Rok: 2012




Daddy’s Home!
Uwielbiam postać Barne’a. To mój idol i mentor. Gdybym była facetem, chciałabym żeby ten wariat był moim najlepszym kumplem i skrzydłowym. Jestem fanką serialu How I met Your mother więc po książkę sięgnęłam chętnie. Polecam ją również czytelnikom, którzy nie mieli do czynienia z sitcomem. Należy ją potraktować z przymrużeniem oka. Wiadomo, że nikt o zdrowych zmysłach nie rozbierze się do naga w barze. Nie istnieją również kobiety aż tak głupie i naiwne by uwierzyć, że potarcie penisa powoduje spełnienie życzenia ;) Praktycznie w każdym przypadku koleś by oberwał ode mnie w papę za takie teksty..no chyba, że byłby to Barney :) 
Już od pierwszej strony poradnik wywołał uśmiech na mojej twarzy, dzięki słowom:

„Playbook dedykowany jest tym cudownym stworzeniom,
Które sprawiają, że serce młodego chłopca bije szybciej,
Mężczyzna w średnim wieku płacze z radości,
A stary człowiek się uśmiecha:
Piersiom”

Kto obejrzał choć jeden odcinek serialu, wie iż Barney Stinson jest tam najbardziej charakterystyczną postacią. Przez jego łóżko przewinęło się kilkadziesiąt kobiet w tym matka Teda. Playboy i koneser garniturów. Zarówno w Internecie jak i w realnym świecie krąży masa cytatów stworzonych przez bohatera. 

Każda z przedstawionych porad umieszczona jest w prostej postaci. Swą formą i wyglądem przypomina książkę kucharską. Zawiera rysunki i tabelki zawierające pięć najważniejszych aspektów: szanse na sukces, kogo przyciąga, jakie są wymagania, ile trwa przygotowanie oraz jaka jest szansa na lipę. Wszystko po to by do każdego mężczyzny dotarł przekaz w sposób jasny i klarowny.

Jest też część dla kobiet:

„Ta książka dedykowana jest laskom głupim na tyle by uwierzyć, że potrzebują książki, żeby wyrywać facetów”

„Barney Stinson jest wyposażonym jak trzeba kawalerem do wzięcia. Powinnaś się z nim umówić, jeśli będziesz miała okazję”

Myślę, iż książkę powinnam dać mojemu narzeczonemu do przeczytania, żeby spróbował kilku podstępów Stinsona. Na mnie – rzecz jasna ;)
Jeśli miałabym opisać książkę jednym zdaniem, napisałabym: Playbook jest legen… wait for it…dary!

Na zakończenie wypadałoby napisać coś o „drugim” autorze – Matt’im Kuhn’ie, którego Barney przyćmił jak wszystkich innych mężczyzn na całym globie ;)
Kuhn jest  współproducentem i scenarzystą serialu „Jak poznałem Waszą matkę” Dlatego tak dobrze zna Barneya.

Nie omieszkam sprostować również czyjejś opinii o tym jakoby gej dawał porady jak wyrywać laski. Owszem Neil Patrick Harris, który odgrywa rolę bohatera jest osobą homoseksualną, ale sam Barney jest w stu procentach heteroseksualny. Ktoś chyba zbyt poważnie wziął sobie książkę do serca. Przypominam, że Stinson nie istnieje naprawdę. Jest wykreowany przez Matta Kuhna.

Książkę otrzymałam dzięki uprzejmości Wydawnictwa SQN





PODPIS
Photobucket Photobucket Photobucket

7 komentarzy:

  1. Prawdziwie dobry aktor potrafi zagrać wszystko: od postaci skrajnie od siebie różnej, do samego siebie. Myślę, że to prawda.

    OdpowiedzUsuń
  2. Barney to chyba najlepsza postać serialu ;D kiedyś bym nie pomyślała, że zagra taka fajna rolę ;D pamiętam jak oglądałam go jako 14 letniego lekarza ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Serialu nie znam ale opis książki bardzo, ale to bardzo mi się spodobał i spróbuję ją gdzieś dopaść ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy nie oglądałam tego serialu, choć słyszałam o nim wielokrotnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Serial znam. Barney jest świetny, dlatego chętnie przeczytam poradnik, wydaje się być zabawny:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie oglądałam, ale do książki zajrzę

    OdpowiedzUsuń
  7. Siostra Ty naprawdę połykasz te książki:)
    Serial świetny, podejrzewam, że książka również;)

    OdpowiedzUsuń