16 sie 2019

Riverdale. Powrót nad Shadow Lake - Micol Ostow

 

Tytuł: Riverdale. Powrót nad Shadow Lake 
Autor: Micol Ostow
Wydawnictwo: Feeria Young
Gatunek: literatura młodzieżowa
Liczba stron: 328
Premiera: 19.06.2019
Tom II




Myślę, że bohaterów „Riverdale” nikomu nie trzeba przedstawiać. Ostatnimi czasy, serial o Archim, Betty, Veronice i Jugheadzie podbił serca milionów widzów, którzy z niecierpliwością czekają na czwarty sezon. W międzyczasie mogą oni sięgnąć po serię książek, które zostały wydane na podstawie tej produkcji.

Miałam już okazję czytać pierwszy tom, teraz czas na kolejny. Opisywane losy przedstawiają czas  pomiędzy drugim a trzecim sezonem. Archie zostaje skazany za morderstwo, wszystkie dowody wskazują na niego, więc nie będzie mu łatwo wywinąć się z tarapatów. Za całym przekrętem stoi Hiram Lodge – ojciec Veronici. Żeby dowieść jego niewinności, przyjaciele wracają na miejsce zbrodni, by zmierzyć się z przeszłością. Niebezpieczeństwo czyha na nich z każdej strony. Czy uda im się uwolnić Archiego? Czy wreszcie odnajdą spokój w Riverdale?

Bohaterowie zostali wykreowani niemal identycznie jak w serialu, czytając książkę, miałam przed oczami aktorów wcielających się w ich rolę. Moją ulubioną postacią jest niepokorny, buntowniczy Jughead i chyba już tak zostanie. Uwielbiam go, za jego temperament, oddanie oraz waleczną duszę. Mimo że ostatni sezon serialu niezbyt mi się podobał, to cały czas mam do niego sentyment. Tak samo mam z książkami. Liczę na to, że dalsza historia porwie mnie tak, jak to miało miejsce na początku.

Ronnie kierowana miłością do Archiego, jednocześnie chce dopiec ojcu, który do tej pory uprzykrzał jej życie, ale wrabiając jej ukochanego w morderstwo, staje z nią oko w oko na ścieżce wojennej. Betty pozostaje taka jak zwykle, choć nie jest jej łatwo otrząsnąć się z wydarzeń, które dotknęły jej rodzinę. Nic dziwnego, że jest w szoku. No a Archie jest silny, waleczny, zdecydowany i nieustraszony. Nikt nie jest w stanie go powstrzymać i nie cofnie się przed niczym dla dobra swoich przyjaciół.

Zdecydowanie polecam zacząć przygodę z tą serią od pierwszej części lub najpierw zapoznać się z serialem, w przeciwnym wypadku ciężko Wam będzie odnaleźć się w opisywanej historii. Dla fanów natomiast ta książka będzie nie lada gratką. Miło na moment wrócić do świata ulubionych bohaterów, a samą powieść czyta się szybko, zdecydowanie za szybko. Jest napisana przystępnym językiem i wciąga od pierwszej strony, choć pierwszy tom zrobił na mnie większe wrażenie.

Seria „Riverdale” jest miłym dodatkiem, choć wydaje mi się, że jako powieści wydawane na podstawie serialu, nie uzyskają zbyt dużej popularności i w świecie czytelniczym obejdą się bez wywarcia wrażenia, ale może moja recenzja, skusi Was, by zapoznać się z tą historią. Ja z niecierpliwością czekam na trzeci tom i czwarty sezon serialu.


Za możliwość przeczytania książki serdecznie dziękuję:

http://wydawnictwofeeria.pl/pl/

16 komentarzy:

  1. Pozycja tym razem zdecydowanie dla mnie- serialu nie oglądałam, ale tez chetnei nadrobie :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie rozpoczełam przygody z tą serią ale wiem, że jest serial, ktorego tez nie oglądałam. Nie mój klimat ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam tego serialu ale ja i tak zawsze wolę książki, więc prędzej sięgnę po nią :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę przyznać, że serial nie zachęcił mnie do siebie, ale może dam drugą szansę, tym razem książce. ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy sezon serialu bardzo mi się podobał, ale w trakcie drugiego już rzuciłam oglądanie – wszystko zaczęło mnie tam irytować. Dla dobra moich dobrych wspomnień nie będę sięgała nawet po książki ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sęk w tym, że jeśli obejrzy się serial, czytanie książki nie sprawi radości i zaskoczeń. Dla mnie jest irytujące, że kiedy najpierw obejrzę film lub serial, podczas czytania przed oczami mam tych filmowych bohaterów, którzy są tak naprawdę już narzuceni, a czytelnik powinien sam kreować sobie świat, o którym czyta :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A nie wkurza Cię, że jak zostanie stworzony film na podstawie książki, to jest on zrealizowany nie po Twojej myśli, bo inaczej sobie wykreowałaś bohaterów? To że Tobie nie sprawia to przyjemności, nie znaczy, że innym nie sprawi. Dla mnie to byłóżko dopełnieniem serii i miłym umileniem oczekiwania na kolejny sezon.

      Usuń
  7. Serial oglądałam,ale tylko kilka odcinków ❣

    OdpowiedzUsuń
  8. No cóz mi się przyda przedstawienie bohaterów bo ich nie znam, ale pewnie jestem wyjątkiem.
    Wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja zaczęłam oglądać serial, ale w połowie go rzuciłam, więc na książkę się nie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam w planach ten serial, potem pewnie sięgnę też po tę serię jak mi się spodoba. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pomimo głośnej serii, jest mi kompletnie nie znana, cała historia. Może warto nadrobić :)
    Pozdrawiam ciepło ♡

    OdpowiedzUsuń
  12. Trzeba będzie wziąć się za serię ale to jak już zmniejszy się grafik czytania ;)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).