13 lip 2015

Pewnej nocy we Włoszech - Lucy Diamond

 


Tytuł: Pewnej nocy we Włoszech
Autor: Lucy Diamond
Wydawnictwo: Black Publishing
Gatunek: Literatura kobieca
Liczba stron: 408
Premiera: 24.06.2015 r.
9/10













Anna jest dziennikarką, która całe życie marzy o znalezieniu swojego ojca. Przypadkiem dowiaduje się od babci poszlak na jego temat. Zaczyna fascynować się wszystkim co jest związane z krajem z którego wywodzą się jej korzenie. Catherine zostaje porzucona przez męża który wyznał, że nigdy jej nie kochał zaraz po tym jak przyłapała go na zdradzie, a jej dzieci, którym całe życie usługiwała wyjechały na studia. Z czasem dowiaduje się, że jest on wplątany w poważne przestępstwo. Sophie jest nauczycielką, która nie może znaleźć swojego miejsca na ziemi. Niedoceniana przez rodziców, którzy całe życie wiedzieli lepiej co jest dla niej odpowiednie, ucieka z miejsca na miejsce, podejmując się dorywczych prac. Niespodziewany powrót do rodzinnego miasta powoduje nagła choroba jej ojca. Wszystkie te kobiety łączy kurs języka włoskiego i miłość do tegoż kraju.

Italia to nie tylko senne uliczki, gdzie życie płynie powoli, gdzie znajdują się piękne krajobrazy oraz zabytki, gdzie znaleźć można krystalicznie czystą wodę, gdzie żyją pozytywni, spontaniczni, ciepli ludzie. To również kraj pachnący ziołami, upajający aromatami, kuszący bogactwem smaków, przyciągający kulturą i bajecznym językiem. Autorka mimo, że akcję powieści ulokowała w Anglii wprowadza czytelnika w bajeczny nastrój przepełniony ciepłym powietrzem i klimatycznym nastrojem.

Książka od pierwszych stron wpisała się na listę moich ulubionych pozycji. Cechuje ją prosty i zrozumiały język. Dzięki urzekającym historiom niebagatelnych bohaterek, sprawia, że nie można się od niej na moment oderwać. Postacie choć całkiem od siebie różne i cechujące się odmiennym stylem, w pewnym stopniu są również do siebie podobne. Łączy je samodzielność, odwaga i zaradność. Akcja została wartko skrojona, występuje dużo dialogów, a opisy otaczającej rzeczywistości nie są przydługie i męczące. Wręcz przeciwnie: kuszą do lektury i pobudzają wyobraźnię. Całość okrasza piękna, delikatna szata graficzna, lekkie pióro oraz świeży styl. To zdecydowanie udany debiut literacki.

Książkę polecam głównie żeńskiej części czytelniczek, choć uważam, że nie jednemu panu również przypadłaby do gustu. Zapewniam, że każda z Was znajdzie w niej coś dla siebie, a po przeczytaniu ostatniej strony zapragnie więcej. „Pewnej nocy we Włoszech” niebezpiecznie wciąga. Nie da się obok niej przejść obojętnie.



Wyzwania czytelnicze:
Przeczytam tyle ile mam wzrostu (łącznie 122 cm i 1 mm na 161cm)


Za egzemplarz recenzencki serdecznie dziękuję Wydawnictwu Black Publishing

http://blackpublishing.pl/



20 komentarzy:

  1. Bardzo chętnie przeczytam, to coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ''Akcja została wartko skrojona, występuje dużo dialogów, a opisy otaczającej rzeczywistości nie są przydługie i męczące.''
    Chyba po skończeniu obecnego egzemplarza recenzenckiego po nią sięgnę, bo prędzej rzucę kawę, niż z przyjemnością skończę tę książkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkiem niedawno byłam we Włoszech (w literackim znaczeniu), dlatego chwilowo mam ochotę na nieco inne klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam wielką ochotę przeczytać tą książkę! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Sama uwielbiam Włochy i jestem niezwykle ciekawa tej książki. Na pewno niedługo po nią sięgnę :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawa propozycja. Bardzo lubię książki w których akcja dzieje się w klimatycznych miejscach :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Klimatycznie, ale zbyt babsko ;P

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie kobiece historie, z urokliwym klimatem Italii w tle :) To coś w sam raz dla mnie na zbliżający się urlop. Zdecydowanie chcę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czuję, że mnie ta książka bardzo by wciągnęła. Jaka piękna i sielska okładka.

    OdpowiedzUsuń
  10. To może być ciekawe :) Z chęcią przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  11. O książka dla mnie:D muszę przeczytać i ta okładka taka śliczna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie przeczytam, zachęciłaś mnie. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. No nie... Znalazłam kolejną ksiażkę, którą po prostu muszę gdzieś dorwać :) Zaciekawiłaś mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Taka dobra? Naprawdę? A ja w nią zwątpiłam!
    Masz ci los ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak już słyszę "Włochy" mam ochotę sięgnąć po tę książką.Skoro jeszcze jest taka dobra i wciąga ,to koniecznie muszę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Tytuł obił nam się o uszy :) Sądzimy, że przypadłaby nam do gustu szczególnie po Twojej recenzji :)

    OdpowiedzUsuń
  17. łołłł, aż taka dobra ta książka, nie mam wyjścia, muszę ją przeczytać, ale odłożę ją sobie na późniejszy termin, aż skończę swój obecny stosik :)

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).