8 sie 2021

Młody naukowiec. Notatnik - Alice James


 

Tytuł: Młody naukowiec. Notatnik

Autor: Alice James

Wydawnictwo: Wilga

Gatunek: zeszyt ćwiczeń

Liczba stron: 80

Premiera: 14.07.2021 r.

 


„Młody naukowiec. Notatnik”,  to książeczka pełna różnorakich zadań, które uczą i rozwijają. Dziecko sięgając po tę pozycję, przenosi się do świata nauki. Może z niej dowiedzieć się, jak naukowcy rozwiązują problemy oraz w jaki sposób myślą. Mogą z nią projektować, analizować, wyszukiwać rozwiązania, a jedyne czego potrzebują, to owa książka oraz ołówek, a niekiedy jeszcze taśma lub nożyczki.

Szczerze powiedziawszy, sama mam ochotę poeksperymentować i wypełniać kolejne strony notesu. Pełno w nim przeróżnych ciekawostek, miejsc czekających na uzupełnienie oraz kolorowych grafik. Niektóre zadania są łatwiejsze, a niektóre trudniejsze, wymagające zastanowienia. Przedmiotem tej pozycji jest między innymi tęcza, płatki śniegu, nocne niebo, szkielety, złudzenie optyczne. Na każdej stronie znajduje się odrębny przedmiot badawczy.

Jest to pozycja idealna dla dzieci, które lubią się uczyć, majsterkować, wykonywać różnego rodzaju eksperymenty. Jest to też dobry pomysł na spędzenie wspólnego czasu z całą rodziną. Nie jest też powiedziane, że taka tematyka jest skierowana wyłącznie dla chłopców, uważam, że dziewczynki też mogą się przy niej dobrze bawić. 


Jakiś czas temu miałam okazję recenzować inną pozycję z tej serii. Tamten notes dotyczy inżynierów. Ma on podobny charakter, tylko dotyczy wynalazków. Mam nadzieję, że w Polsce zostaną wydane kolejne książki z tej serii. Bardzo lubię takie dające do myślenia, edukacyjne pozycje, które przemycają wiedzę pod przykrywką zabawy.


Za możliwość zapoznania się z książkę serdecznie dziękuję:



10 komentarzy:

  1. Dla najmłodszych świetna książka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Widać, że to bardzo wartościowa seria.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniała seria, dzieci teraz mają ułatwione źródła rozwoju :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo cenią sobie takie książeczki dla dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne są takie książki, w których można coś uzupełniać. Sama też bym coś tam wypełniła. :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Już sam tytuł mnie zachęca. Fajnie, że powstają takie książki.

    OdpowiedzUsuń
  7. kurcze aż sama mam chętkę na eksperymenty lol:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak byłam dzieckiem uwielbiałam tego typu książki.

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).