25 paź 2016

Leczo

Leczo jest szybką i prostą potrawą, którą rozgrzejecie się w chłodne jesienne dni. Można do niego dodawać różne składniki, ja dziś miałam kurczaka, ale wegetarianie mogą zamiast niego dodać np. cukinię. Dobrze sprawdzą się również pieczarki. Leczo podałam z ryżem, ale można je zjeść również z chlebem czy makaronem.



Składniki:
 
- pierś kurczaka
- cebula
- 2 pomidory
- 1 czerwona papryka
- 2-3 ogórki kiszone
- puszka groszku
- koncentrat pomidorowy
- przyprawy (sól, pieprz, ziarenka smaku, curry, czosnek granulowany, papryka słodka i ostra, majeranek)

Sposób przygotowania:
  • Pierś kurczaka myjemy, oczyszczamy i kroimy w paseczki lub kostkę, a następnie podsmażamy na niewielkiej ilości oleju.
  • Do kurczaka dodajemy cebulę, doprawiamy, a gdy pierś będzie w pełni usmażona dolewamy wodę.
  • Z pomidora pozbywamy się skórki, a następnie kroimy w kostkę, podobnie tniemy ogórka oraz paprykę. Groszek odcedzamy. Całość dodajemy do lecza. 
  • Na koniec dokładamy koncentrat pomidorowy i dusimy pod przykrywką około godziny.
  • W razie potrzeby dosalamy. 
  • Możemy podać z ryżem, kaszą, makaronem lub chlebem.

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam leczo. Jem takie danie dość często!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatnio z kolegą robiłam! Ale z kiełbasą zamiast kurczaka, z cukinią i bez groszku. I... wyszło nam tego troszkę sporo ;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda apetycznie!
    SAma ostatnio robiłam leczo, jednak wegetariańskie i bardzo eksperymentalne;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię leczo i często robię, chociaż przyznam się szczerze, że z ryżem to jeszcze nie jadłam - muszę spróbować :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. No i już... ja tu dietetyczne śniadanko a tutaj takie pyszności ! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja robię z innego przepisu,ale twoje wydaje się być równie pyszne <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Dla mnie leczo tylko z cukinią (kabaczkiem, patisonem, dynią i innymi podobnymi warzywami) jadam raczej samo (bez chleba ryżu, czy makaronu). No i właśnie zrobiłaś mi wielką ochotę na leczo!

    OdpowiedzUsuń
  8. Z chęcią spróbuję i zrobię, tyle że bez groszku. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię leczo, chociaż jadłam je już jakiś czas temu. Podsunęłaś mi pomysł na jutrzejszy obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam leczo, ale robię z cukinią i kiełbachą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. O mniam, mniam :) Takie potrawki bardzo lubimy no i zielony groszek! Ostatnio za nim szalejemy xD

    OdpowiedzUsuń

Komentarze z adresami do Waszych blogów nie będą publikowane. Wiem jak do Was trafić i nie musicie wklejać linków (chyba że chcecie mnie zirytować).